הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מגדלי הפירות יקבלו 7 מיליון שקלים מקופת הפירוק של אגרקסקו


מדובר בכספים שאגרקסקו קיבלה תמורת הפירות שייצאה לחו''ל אך לא העבירה אותם למגדלים באותה עת בשל כניסת החברה לתהליך הפרוק. על פי ההחלטה יקבלו המגדלים ששיווקו לשוק המקומי 70% מהתמורה המגיעה להם, היצואנים 55% ואילו מגדלי התמרים 35% מכספם וזאת בשל ההבדלים בהסכמים עם החברה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-03-2013


מגדלי הפירות ששיווקו תוצרת חקלאית באמצעות חברת היצוא אגרקסקו יקבלו בתוך כחודש 7 מיליון שקל מקופת הפרוק של החברה, כך מסר היום מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, אילן אשל. מדובר בכספים שאגרקסקו קיבלה תמורת הפירות אך לא העבירה אותם למגדלים באותה עת בשל הכניסה לתהליך הפרוק.

על פי ההחלטה יקבלו המגדלים ששיווקו לשוק המקומי 70% מהתמורה המגיעה להם, היצואנים 55% ואילו מגדלי התמרים 35% מכספם וזאת בשל ההבדלים בהסכמים עם החברה.

אשל הדגיש שהחקלאים יקבלו את הפיצוי המלא שמגיע אליהם, בניכוי הוצאות עורך דין בלבד ובלי שום עמלה או ניכוי אחר. כל מגדלי הפירות הזכאים יקבלו את הפיצוי בלי קשר לחובם למועצת הצמחים או לחברותם בארגון. לדבריו, המאבק לקבלת הכספים מוכיח שוב את החשיבות של התארגנות משותפת של החקלאים ובין הארגונים להבטחת זכויותיהם.

מאז קריסת חברת אגרקסקו קמו חברות יצוא רבות. חלקן חברות קטנות שחסרות גב כלכלי יציב ואינן מעניקות בטחונות לחקלאים שעובדים עמן עבור התוצרת. לעיתים הן מתחרות ביניהן בחו"ל תוך פגיעה בחקלאים הישראלים. לדברי אשל, המצב הנוכחי מעורר דאגה רבה ועלול להסתיים בקריסות נוספות. ''יש לקוות שתחום היצוא החקלאי יתייצב עם מספר חברות איתנות ויציבות.''