הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כיצד יראו הכפר והמרחב הכפרי העתידיים בישראל ?


פרויקט 'תאומוּת' בין האיחוד האירופי לישראל לתכנון אסטרטגיה חדשה לפיתוח הכפרי יצא לדרך, מטרת הפרויקט הממומן על ידי האיחוד האירופי, לגבש אסטרטגיה חדשה לפיתוח הכפר בישראל כמו גם כלים ליישומה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-03-2013


פרויקט "תאומוּת" (twinning) שיתופי בין ישראל לאיחוד האירופי, שמטרתו לגבש אסטרטגיה חדשה לפיתוח כפרי בישראל כמו גם כלים ליישומה, הושק בשבוע שעבר.

במסגרת הפרויקט, הממומן על ידי האיחוד האירופי בתקציב של 820,000 אירו, יעבדו מומחים מאיטליה וגרמניה בשיתוף פעולה הדוק עם עמיתיהם במשרד החקלאות ופיתוח הכפר הישראלי.

הפרויקט, בשמו הרשמי "העצמת המדיניות הלאומית וכלים לפיתוח כפרי בישראל", יערב יועץ תאומות תושב - ג'וליאנו פולנצאני מהמשרד האיטלקי לחקלאות מזון ויערות, אשר יעבוד במשך שנה וחצי ברשות לתכנון של משרד החקלאות בבית דגן. מר פולנצאני ינהל את הפרויקט בשיתוף עם ראש הרשות לתכנון רותי פרום-אריכא, עם מנהל תחום פיתוח תיירות חקלאית שי דותן, ועם עמיתיהם. מומחים נוספים מאיטליה וגרמניה, המדינות שזכו במכרז של האיחוד האירופי, ינחו את הפרויקט ויתמכו בו באמצעות שורה של קבוצות עבודה, סדנאות, הדרכות וכן ביקורים לימודיים באירופה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

על פי משרד החקלאות, פרויקט התאומוּת צפוי לשפר את מדיניות פיתוח הכפר בישראל בכך שיתרום לגיבושה של אסטרטגיה עדכנית אשר תוביל לגיוון הפעילויות הכפריות בישראל, אסטרטגיה שעליה יוסכם עם משרדי ממשלה ובעלי עניין אחרים. בנוסף, הוא יאפשר סביבה ניהולית משופרת, שתכלול בין השאר היבטים חקיקתיים בהתאם לניסיון של האיחוד האירופי, וישפר את יכולתו של משרד החקלאות ליישם את המדיניות החדשה.

פרויקט תאומוּת נוסף של האיחוד האירופי, המתמקד בהאחדת הסטנדרטים הווטרינריים הישראליים עם הסטנדרטים של האיחוד האירופי, מתנהל בימים אלה במשרד החקלאות.

המטרה הכוללת של מדיניות השכנות האירופית היא לטפח את תהליך הרפורמה הפוליטית והכלכלית, לקדם אינטגרציה כלכלית הדוקה יותר, קירוב משפטי וטכני וכן פיתוח בר-קיימא בקרב השכנות המיידיות של האיחוד האירופי, לרבות ישראל. תכנית פעולה איחוד אירופי-ישראל שהוסכמה על ידי שני הצדדים במסגרת מדיניות השכנות האירופית אושרה בשנת 2005. מידע נוסף ניתן למצוא בכתובת: www.ec.europa.eu