הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הוקם פורום משותף לטיפול בנושא המים לחקלאות


לאור הגזירות החוזרות ונשנות שמטילים משרד האוצר ורשות המים על התיישבות העובדת, החליטו אגודות המים, ספקי המים, התאחדות חקלאי ישראל והתנועות ההתיישבותיות להקים פורום משותף, בראשות ארגון עובדי המים, שירכז את הטיפול בנושא ואת ייצוג החקלאים אל מול גורמי הממשל ומקבלי ההחלטות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-03-2013


החקלאות בישראל מתמודדת עם נזקים רחבי היקף, שנגרמו בשל שנים ארוכות של מחסור במים ומעבר להשקיה במי קולחים. כעת מבקשים במשרד האוצר לייקר את מחיר מי השתייה להתיישבות העובדת ב-29%, לעומת ייקור של 2% בלבד להתיישבות העירונית, ולהעלות את מחיר מי הקולחים, המהווים את החלק הארי מהצריכה החקלאית להשקיה.

במקביל, הודיעה לאחרונה רשות המים כי תמשוך את המימון שהתחייבה עליו, לתחזוקת מפעלי ההשבה הקיימים והקמת מפעלים נוספים.

לאור הגזירות החוזרות ונשנות שמטילים משרד האוצר ורשות המים על צריכת המים החקלאית והביתית בהתיישבות העובדת, החליטו אגודות המים, ספקי המים, התאחדות חקלאי ישראל והתנועות ההתיישבותיות להקים פורום משותף, בראשות ארגון עובדי המים, שירכז את הטיפול בנושא ואת ייצוג החקלאים אל מול גורמי הממשל ומקבלי ההחלטות. אגודות המים, ספקי המים וחברות נוספות בתחום הקצו תקציב מיוחד למימון פעילות הפורום.

הפורום המשותף, שהחל את פעילותו בשבועות האחרונים, יעסוק בבניית אסטרטגיה והובלת צעדים ופעולות בשטח, למאבק בגזירות האוצר ורשות המים ובהסתה המתמשכת מצד גופים אלה, המציגים את החקלאים שוב ושוב כמי שגוזל את מי השתייה היקרים של אזרחי ישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מנכ"ל ארגון עובדי המים ארז וייסמן: "הכוונה לייקר את המים להתיישבות העובדת בשיעור גבוה במאות אחוזים מזה של היישובים העירוניים תביא לכך שתושבי הכפרים, המושבים והקיבוצים ישלמו את מחיר מי השתייה הגבוה ביותר בארץ. בכוונת הפורום לנקוט, כבר בתקופה הקרובה, בשורת צעדים משפטיים ואחרים, במטרה למנוע זאת".

וייסמן מציין עוד כי מבחינת ההתיישבות החקלאית, הפסקת המימון למפעלי ההשבה היא "שבירת כלים" מוחלטת וחזרה של רשות המים מההסכמים הקיימים בתחום הזה. "רשות המים מתנה את העברת הכספים, שהתחייבה בעבר להעביר למימון חלקה בתחזוקת מפעלי ההשבה, בדרישות דרקוניות שלא יאפשרו את המשך קיומם של מפעלים אלה ובוודאי שלא הקמה של מפעלי השבה חדשים. הציבור בישראל צריך להבין שהמשמעות המידית של ויתור על מפעלי ההשבה, היא עלייה של מחירי המים והביוב לכלל אזרחי המדינה, בהיקף של מינימום 35 אג' לקוב, מאחר ופינוי מי הקולחים יקר יותר מהעברתם למפעלי השבה".

לבניית תכנית אסטרטגית לפעילות הפורום נשכר המשרד לייעוץ אסטרטגי של דובר צה"ל לשעבר, תת אלוף במיל' אבי בניהו חבר קיבוץ להבות חביבה.

ארגון עובדי המים שעומד בראשות הפורום המשותף, הינו הארגון המוביל בישראל בייעוץ, תכנון וטיפול במערכות וטכנולוגיות מים וסביבה מאז 1954. הארגון מלווה ומייעץ לתאגידים, אגודות מים, רשויות מקומיות, חקלאים וחברות מים ותשתיות בתכנון, ניהול וטיפול במערכות המים שבאחריותם.