הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מצילים מזון: שיתוף פעולה של מכון וולקני וארגון לקט ישראל


למעלה מ-30 טון גזר הועברו לנזקקים במסגרת שיתוף פעולה של מכון וולקני וארגון לקט ישראל. הגזרים גודלו במרכז מחקר גילת במטרה לפתח שיטות הזנה לבע''ח תוך מתן רִווחיות למגדל ולהציע לחקלאים פתרונות מעשיים. האיסוף חסך לחווה את הצורך וההשקעה שבאיסוף הגזרים והשמדתם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-03-2013



איסוף גזר במרכז מחקר גילת, צילום: עמותת לקט ישראל

במסגרת שיתוף הפעולה של מכון וולקני וארגון לקט ישראל, הושלם מבצע איסוף של למעלה מ-30 טון גזר, שיועברו ע"י מתנדבי ועובדי לקט ישראל לחלוקה בקרב קרוב ל-200 עמותות לנזקקים בכל רחבי הארץ. מבצע האיסוף התאפשר הודות למחקר שהתקיים בחוות מִגדה של מרכז מחקר גילת בנגב, השלוחה הדרומית של מכון וולקני, בניסיונות הזנה של מרעה בעלי-חיים על גידולים אורגניים.  במסגרת המחקר גודלו צמחי גזר והחלק הנותר מעודפי הניסוי הועבר לרשות ארגון לקט ישראל. איסוף הגזרים ע"י לקט ישראל חסכו למרכז מחקר גילת את הצורך וההשקעה שבאיסוף הגזרים והשמדתם.

נציגי מחלקת הלקט של ארגון לקט ישראל נמצאים בקשר שוטף עם מאות חקלאים מכל הארץ במטרה להציע, בשעת הצורך, את מערך הקוטפים והציוד המקצועי של הארגון כדי לקטוף במהירות וללא עלות, יבול אותו החקלאים החליטו לא לשווק. שיתוף פעולה זה אפשר להציל בשנת 2012, 8500 טון של מגוון ירקות ופירות לחלוקה למאות אלפי אנשים ברחבי הארץ המתקשים לקנות מזון וסובלים מחוסר בטחון תזונתי.

מנהל מחלקת הלקט בארגון לקט ישראל גיא יהושע ברך על שיתוף פעולה זה עם מכון וולקני והביע תקווה להרחיב אותו לגידולים נוספים. ''ככל שנרחיב שיתופי פעולה דומים נצליח להציל כמות גדולה יותר של מזון למען הקהילה".

לדברי ד"ר אלי צעדי, המוביל את המחקר מטעם מכון וולקני: "חשוב היה לנסות ולנצל את המזון כעזר לסיוע לנזקקים, במקום להעבירו להשמדה ואנחנו שמחים שארגון לקט ישראל לקח על עצמו את נושא האיסוף והחלוקה".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק