הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קונצרן באייר העולמי מרחיב את פעילותו בישראל בתחום החקלאות


מנהל תחום הגזר העולמי בחברת הבת של קונצרן Bayer הגיע לביקור בישראל בכדי לעמוד מקרוב על התנהגות זן הגזר 'רומנס' בעונה הנוכחית. לשוק הישראלי חשיבות רבה באירופה מאחר וישראל מהווה את אסם הירקות של היבשת בחודשי החורף שם לא ניתן לגדל גזר. ה'רומנס' נקלט בהצלחה ונזרע בשדות מרבית הקיבוצים ויצרני הגזר בישראל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-03-2013



ביקור נציג Bayer בישראל, צילום: יח''צ

קונצרן Bayer הבינלאומי מרחיב את פעילותו בישראל בתחום החקלאות באמצעות חברת הבת Nunhems, המתמחה בין השאר בזרעים מתקדמים לחקלאות. החברה משווקת את זן הגזר "רומנס" שזכה בבריטניה להצלחה גדולה והוכתר בתחרות כגזר הטעים ביותר. הזן שמצטיין בתכונות שבר נמוך ומראה מצוין, נקלט בהצלחה ונזרע בשדות מרבית הקיבוצים ויצרני הגזר בישראל.

רולנד קוץ, מנהל תחום הגזר העולמי בנונהמס הגיע לביקור בישראל וסייר בשדות בכדי לעמוד מקרוב על התנהגות הזן רומנס בעונה הנוכחית. בצפון הארץ, נפגש רולנד עם יוסי קנר מנהל מפעל 'יופי שלוחות', שבקיבוץ שלוחות, ועם הצוות המקצועי המלווה אותו. שלוחות הם יצרנים ויצואני גזר, ולאחרונה פיתחו מוצר ייחודי עבור השוק המקומי ביחד עם חברת שטראוס, בשם "נשנושי גזר" אשר זכה בפרס מוצר השנה. במהלך הביקור נבחנו התנהגותם של זנים חדשים המיועדים למוצר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

אברהם רוטשטיין, מנכ"ל חברת 'תוצאה' המייצגת את נונהמס בתחום זרעי הגזר, מסביר כי לשוק הישראלי חשיבות רבה בעיני האירופאים מאחר וישראל מהווה את אסם הירקות של אירופה בחודשי החורף, כשהאדמה במזרח ומרכז אירופה קפואה ואינה מאפשרת גידול ירקות בשטחים פתוחים. בעבר הסתפקו אזרחי אותן מדינות בירקות שאוחסנו ונשמרו מחודשי הקיץ או ביבוא מצומצם, אולם עם העלייה ברמת החיים גבר הביקוש לירקות בחורף ובאביב . לכן גדל בשנים האחרונות ייצור ויצוא הירקות לרוסיה ומזרח אירופה בשיעור ניכר והצפי הוא להתחזקות המגמה בשנים הבאות בצד התחרות שוודאי תצמח מאזורים אחרים בעולם .

חברת ים תיכון זרעים, הינה הנציגה הרשמית של נונהמס בארץ, והיא עובדת בשיתוף פעולה בתחום זרעי גזר עם חברת תוצאה ומטרתם פיתוח זנים וליווי מקצועי של המגדלים בארץ.