הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נזקים של כ-14 מיליון ₪ ליבול הזיתים לשמן ב-4 השנים האחרונות


עיקר הנזקים נגרמו למגדלים כתוצאה ממחסור ביבול בעקבות אירועים אקלימיים שונים. במסגרת חידוש הביטוח למגדלים, הכניסה קנט שורה של שיפורים לטובת המגדלים. החברה מחדשת בימים אלו את ביטוח מטעי הזיתים לשמן לעונות הקרובות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-03-2013


ענף זיתי השמן ספג בארבע השנים האחרונות נזקי טבע בהיקף של כ-14 מליון שקלים. כך עולה מבדיקה שערכה קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, לקראת חידוש הביטוח לעונה הקרובה. עיקר הנזקים נגרמו למגדלים כתוצאה ממחסור ביבול בעקבות אירועים אקלימיים שונים.

בקנט אומרים כי היקף הנזקים, ובכלל זה הנזקים שנגרמו כתוצאה מהסערות שהתחוללו בחורף האחרון, מוכיחים שוב כי לנוכח הקושי לצפות את מזג האוויר, רק היערכות מתאימה מונעת נזקים כלכליים כבדים.

במסגרת חידוש ביטוח מטעי הזיתים לשמן, הכניסה קנט שורה של שיפורים לטובת המגדלים. בין השאר, במטעי השלחין הקטינה החברה את שיעור ההשתתפות העצמית והעלתה את היבולים הנורמטיביים למטעים מסוג זה. כמו כן, ניתן יהיה להגדיל יבול מבוטח למטע בוגר בכפוף להצגת נתוני שיווק ב-4 העונות האחרונות. בנוסף, מגדל שכל החלקות המבוטחות שלו הן חלקות שלחין בלבד - שיעור ההשתתפות העצמית בביטוח אסונות טבע ליבולים יעמוד על 30% מהיבול המבוטח בלבד, במקום 40%.

את הביטוח החדש ניתן יהיה לרכוש ישירות בקנט או באמצעות ענף הזית במועצת הצמחים, כאשר המגדלים יוכלו לרכוש פוליסה אחת המאגדת בתוכה את ביטוח נזקי הטבע לפרי וכן את ביטוח אסונות הטבע ליבול ולעצים.

חשוב לציין כי קנט, בשיתוף עם המועצה, מתכוונת לשנות את מתכונת ביטוח זיתי השמן החל מעונת 2014/2015, כך שמי שירכוש כעת ביטוח יוזמן בסוף עונת 2013/2014 לעבור לתוכנית הביטוח החדשה שתבטח את עונות גידול 2014/2015-2015/2016.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק