הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קונפיטורות עם דבש בסגנון גרמני כפרי


במסגרת הסכם העברת ידע ויצור משותף בין מכוורת עמק חפר ומפעל בית אל מזון של הקהילה הגרמנית בזכרון יעקב, פותחה סדרת קונפיטורות ייחודית במגוון טעמים עם דבש דבורים טהור. היצור נעשה בשיטה שעברה מדור לדור במשך מאות שנים בגרמניה ללא חומרים משמרים וצבעי מאכל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-03-2013


מכוורת עמק חפר מקיבוץ משמרות, המאגדת דבוראים מאזור המרכז והצפון ומפעל 'בית אל מזון' של הקהילה הגרמנית בזיכרון יעקב, חתמו על הסכם להעברת יידע וייצור משותף של ריבות.

מפעל בית אל מתמחה בייצור ריבות, ממרחים ורטבים בסגנון גרמני כפרי מסורתי, בשיטה שעברה מדור לדור במשך מאות שנים בגרמניה, ללא שימוש בחומרים משמרים או צבעי מאכל מלאכותיים. במסגרת שיתוף הפעולה פותחה סדרת קונפיטורות ייחודית במגוון פירות עם דבש דבורים טהור, שמגיע ישירות מהדבוראים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מכוורת עמק חפר בקיבוץ משמרות היא המכוורת השנייה בגודלה בישראל ומשווקת למעלה מ-25% מכמות הדבש בישראל. המכוורת הוקמה כשותפות של מגדלים במטרה לקצר את דרכו של הדבש מהיצרן לצרכן. מוצרי עמק חפר עומדים בתקן הישראלי של מכון התקנים ונמצאים בהשגחת חתם סופר בני ברק.

מנכ"ל מכוורת עמק חפר אלון רן, אומר ששיתוף הפעולה מביא לצרכנים את היתרונות של שני השותפים: דבש שמגיע היישר מהמגדלים תוך שמירה על כללי הגידול המחמירים ביותר בלב הטבע והחקלאות, וקונפיטורות שנעשות בשיטות של פעם, לפני העידן התעשייתי. השילוב של הדבש והפירות הטבעיים יוצר טעם ייחודי ומאפשר הפחתת תוספת הסוכר בקונפיטורה והתבססות על הסוכר הטבעי שיש בדבש ובפירות. המוצרים נמכרים ברשתות שיווק וחנויות ברחבי הארץ תחת המותג של עמק חפר וכן בחנות של בית אל מזון בזיכרון יעקב.