הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קמפוס צפוני ירוק באוניברסיטת בן גוריון: ניטעו השתילים הראשונים


בסוף השבוע התקיים טקס נטיעה ראשון בקמפוס הצפוני החדש של אונ' בן-גוריון המשתרע על 230 דונם, ובמהלכו הוענקו פרסים לעבודות מחקר מצטיינות של סטודנטים בתחום הסביבה. 'קמפוס ירוק' הוא מיזם של המשרד להגנת הסביבה שמטרתו להטמיע את נושא איכות הסביבה במוסדות להשכלה גבוהה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-03-2013


"לנטיעה זו יש משמעות סמלית, של משהו חדש שיצמח מהשורש וישגשג לקמפוס יפה ופורח". כך אמרה פרופ' עלוה פלד, חברת מועצת קמפוס ירוק, בטקס נטיעה ראשון של 15 שתילים חדשים בקמפוס הצפוני החדש של אוניברסיטת בן-גוריון, שהתקיים בסוף השבוע.

במהלך הטקס הוענקו תעודות הוקרה ופרסים לעבודות מחקר בתחום איכות הסביבה, שבוצעו בסוף תואר ראשון, במחלקות שאינן "סביבתיות" בתחום הלימוד. האירוע אורגן על ידי שמרית תירוש ממן, המרכזת את פעילות הקמפוס הירוק באוניברסיטת בן-גוריון, כאשר הקרן הקיימת לישראל תרמה את השתילים לטובת הפרויקט.

"קמפוס ירוק" הוא מיזם של המשרד להגנת הסביבה שמטרתו להטמיע את נושא איכות הסביבה במוסדות להשכלה גבוהה במישור האקדמי, המנהלי והיישומי. לצורך ההסמכה הוקם צוות הכולל את נציגי המשרד והאקדמיה, ממוסדות שונים ומהמועצה להשכלה גבוהה, שניסח מסמך קריטריונים להסמכת מוסדות להשכלה גבוהה ל"קמפוס ירוק", וביניהם - הקמת מועצה ירוקה, הקצאת שעות לימוד בנושא איכות הסביבה, פרויקט קהילתי סביבתי מתמשך ושימוש מושכל במשאבים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הקמפוס הצפוני באוניברסיטת בן גוריון משתרע על שטח של 230 דונם מעבר לפסי הרכבת לכיוון שכונת רמות בבאר שבע. השטח הוחכר לאחרונה על ידי מנהל מקרקעי ישראל, ומשמעותו המעשית של המהלך הוא הכפלת שטחה של האוניברסיטה.

במהלך הטקס סקר יו"ר מועצת קמפוס ירוק פרופ' דן בלומברג, את הפעילות הענפה המתבצעת בתחום זה באוניברסיטה, תוך הבלטת הערך הסביבתי-חברתי, המהווה את אחד מדגליה של אוניברסיטת בן-גוריון. כך למשל, גילה בלומברג כי בארבע השנים האחרונות נרשם צמצום משמעותי מאלפים רבים ועד כדי ערכות מודפסות ספורות של רישום באמצעות הנייר.

המועצה המרכזת של "קמפוס ירוק" באוניברסיטת בן-גוריון מפרסמת, זו השנה השניה, קול קורא לבקשת מענק תמיכה לעבודות גמר ופרויקטים לתואר ראשון, העוסקים בנושאי סביבה וקיימות (אנרגיה חלופית, בניה ירוקה, איכות אויר, מים, בריאות וסביבה). הכוונה היא לעודד פרויקט מחקר ו/או גמר של סטודנטים לתואר ראשון ממחלקות שאינן עוסקות דווקא בהגדרתן בתחומי הסביבה והקיימות, על מנת להרחיב ולהעמיק את הידע והחקר בנושאים אלו.