הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פילה אמנון - מעובד או לא?


מכס אשדוד חשף ניסיון הברחה של שתי מכולות, בהן כ- 44 טון דגי אמנון קפואים, שסיווגם כמעובדים גרע כ-770,000 ₪ מקופת המדינה. מינהל המכס מקיים בימים אלו בדיקה מקיפה של תחום יבוא הדגים ותגבר באופן משמעותי את האכיפה בנושא

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-03-2013


רשות המסים הודיעה היום כי מכס אשדוד שיחרר בשבוע שעבר שתי מכולות שהכילו, לפי הצהרת היבואן, כ-44 טון פילה דג אמנון מעובד. בהתאם להצהרה מדובר בדגים שעברו עיבוד ואינם בנתחים ולכן אינם חייבים בתשלום מכס, אלא בתשלום מע"מ בלבד.

אולם בפשיטה שערכו חוקרי מכס אשדוד על מחסני היבואן, התברר כי מדובר בפילה דג אמנון שלא עבר עיבוד, ולפיכך חייב בתשלום מכס בשיעור 15 ₪ לק"ג. סה"כ, על פי החשד, נגרע מקופת המדינה סך של כ-770,000 ₪.

הדגים נתפסו, היבואן וסוכן המכס שלו נחקרו. בסיום החקירה, הובא החשוד לבית משפט השלום באשקלון בפני השופט אבישי זבולון, ושוחרר בתנאים מגבילים של עיכוב יציאה מהארץ וערבויות בסך 170,000 ₪. בימ"ש הטיל איסור פרסום על שמו ופרטיו האישיים של היבואן. חקירת המקרה נמשכת ויתכנו בימים הקרובים מעצרים נוספים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

כזכור, בעקבות המלצות ועדת המזון במשרד התמ''ת שהוקמה על מנת לבחון את מחירי המזון בישראל, הוחלט על הורדת המכס על יבוא פילה אמנון מעובד ומתובל. ההחלטה התקבלה לאחר שמגדלי הדגים לחצו למנוע הורדת מכס על יבוא דגים נקיים מתיבול. ההנחה היתה, שהביקוש לדג המתובל לא יהיה גדול ולא יוכל להוות תחרות לדגים הטריים שנמכרים בארץ. עם זאת, מתברר כי היבוא ללא המכס הוביל ללחצים להורדת מחירים גם על הדגים הנמכרים בארץ.

יוסי בן ישי, מנהל מכס אשדוד, מוסר כי לאחרונה אנו עדים לתופעה בתחום יבוא הדגים, אשר בה יבואנים מסווגים דגים בפרט מכס "שגוי" וכך משתמטים מתשלום מס אמת. עפ"י אומדן ראשוני, בדרך התנהלות זו, נגרעו מקופת המדינה עשרות מיליוני ₪. מינהל המכס מקיים בימים אלו בדיקה מקיפה של תחום יבוא הדגים ותגבר באופן משמעותי את האכיפה בנושא.