הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תנו לחיות לחיות: הרמנו ידיים - אנחנו פונים אליכם בייאוש ובכאב לב


בזמן האחרון כמעט ולא מגיעים לאמץ כלבים, ואנחנו לא יכולים לסרב לכל הפניות שמגיעות אלינו להציל בעלי חיים, אז מוצאים פתרונות מתחת לאדמה - אבל גם זה לא יעזור לאורך זמן. אנחנו זקוקים לכם, זקוקים לאנשים שיבואו לאמץ כלבים, לבתים אומנים שיסכימו לארח כלבים או גורי חתולים יונקים, לתרומות שיעזרו לנו לממן את האשפוז של הכלבים במרפאות שמארחות גם כלבים בריאים שאין להם איפה להיות. מבחינתנו הגיעו מים עד נפש

אתי אלטמן, דוברת עמותת 'תנו לחיות לחיות'  14-03-2013


בזמן שבכנסת יושבים השרים המיועדים ורבים על תיקים, אצלנו בעמותת תנו לחיות לחיות העסקים נמשכים כרגיל. מה זה כרגיל? כרגיל זה אומר שכל חמש דקות אנחנו מקבלים קריאה שמוגדרת "חירום" - חתול גוסס? זה חירום. חתולה שרופה? ברור, חירום. כלבה שהמליטה שמונה גורים בבסיס צבאי והרס"ר מאיים לזרוק אותם מהבסיס ולא מרשה להאכיל אותם? כמובן, חירום בהול.

כרגיל - זה אומר שהאמבולנס של מוקד החילוץ וההצלה, שאך זה חזר לפעול באופן חלקי בעקבות תרומות של הציבור (הציבור, כן? לא גופים רשמיים שנחלצו לעזרה, אלא האנשים הטובים שראו את המצב הקשה והחליטו לתרום מכיסם למען בעלי החיים) מתרוצץ מצפון ועד דרום ומחלץ כלבים פצועים, חתולים חולים, גורים יונקים כלבים מבוגרים בני עשר, ועוד בעלי חיים שאף אחד אחר - אף אחד!! לא ידאג להם.

העסקים כרגיל בתנו לחיות לחיות - וזה אומר שאין שינוי, הכלבייה היחידה בכפר רות, שמאכלסת יותר מ-200 כלבים ויותר מ-5 חתולים, מפוצצת עד אפס מקום. אצלנו לא מרדימים כלבים בריאים, מה שאומר שכלב שננטש אצלנו כגור יכול להגיע לגיל ארבע וחמש בלי לצאת מהכלוב, ושכלב בן עשר שהגיע אל הכלבייה לאחר שהוחרם מבית אכזרי ומתעלל, מחכה שלוש שנים בכלוב לבית חם ואוהב (מדובר על סיפורים אמיתיים) העסקים כרגיל, וזה אומר שכשהטלפון מצלצל אנחנו חרדים שמדובר בעוד אדם שנוטש את כלבו הזקן והחולה או בעוד שיחה שתדווח על גורים מורעבים בבסיס, ולפעמים מתברר שזה אדם שאולי אולי אולי רוצה לברר על אימוץ ויש שמץ של סיכוי שאחד מהחבר'ה שלנו ייצא סוף סוף הביתה - ואנחנו שמחים ומחייכים ומאושרים, כי כשכלב או חתול הולך הביתה - זה שווה הכול.

אבל בזמן האחרון התמעטו האימוצים. כמעט ולא מגיעים לכלבייה או למרפאה לאמץ כלבים, ואנחנו לא יכולים לסרב לכל הפניות שמגיעות אלינו, אז מוצאים פתרונות מתחת לאדמה (אומנות ומרפאות) - אבל גם זה לא יעזור לאורך זמן. אנחנו זקוקים לכם - זקוקים לאנשים שיבואו לאמץ כלבים, לבתים אומנים שיסכימו לארח כלבים או גורי חתולים יונקים, לתרומות שיעזרו לנו לממן את האשפוז של הכלבים במרפאות (שמארחות גם כלבים בריאים שאין להם איפה להיות) - מבחינתנו הגיעו מים עד נפש. באוגוסט נאלצנו לסגור את מוקד החילוץ וההצלה, ואם הקיץ הקרוב יביא איתו כמות נטישות כמו בקיץ שעבר - לא תהיה לנו ברירה אלא להתחיל להביא את הכלבים שמגיעים אלינו אל המבנים של משרד החקלאות. אותו משרד שאחראי על חוק צער בעלי חיים אך בפועל משאיר את העבודה ואת הבעיות האמיתיות בשטח לעמותות, לארגונים, לפעילים ולאנשים טובי לב שאכפת להם.

הרמנו ידיים - אנחנו פונים אליכם בייאוש ובכאב לב.

אתי אלטמן - דוברת
ממייסדי עמותת 'תנו לחיות לחיות'

קישור לאתר העמותה

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק