הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מגדלי הפרחים יקבלו 6.5 מיליון ₪ מקופת הפירוק של אגרקסקו


לדברי מזכיר ארגון מגדלי הפרחים, ההחלטה על השיעור הגבוה יחסית שיקבלו יצואני הפרחים התקבלה לאחר מאבק ממושך של הארגון והיא נובעת מההסכמים של המגדלים מול אגרקסקו. ''אנו מקווים שהתשלום יהיה סוף פסוק לטרגדיה שקרתה לחקלאים כתוצאה מקריסת חברת הדגל של היצוא החקלאי''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-03-2013


יצואני הפרחים יקבלו 80% מהכספים שחייבת להם חברת הייצוא אגרקסקו מאז פירוקה לפני כשנתיים. ההיקף הכולל של התשלום מתוך קופת הפירוק נאמד ב-6.5 מיליון שקל. גם מגדלי הפירות ששיווקו תוצרת חקלאית באמצעות החברה קיבלו הודעה כי יועברו אליהם 70% מהחוב של אגרקסקו.

מזכיר ארגון מגדלי הפרחים חיים חדד, מוסר שההחלטה על השיעור הגבוה יחסית שיקבלו יצואני הפרחים התקבלה לאחר מאבק ממושך של הארגון. והיא נובעת מההסכמים של המגדלים מול אגרקסקו. על פי ההסכמים, החברה שימשה גורם מתווך ומשנע כשאת העסקאות עשו המגדלים ישירות מול הבורסות באירופה, ולכן הוכרה הזכות הקניינית שלהם על הכספים. ''אנו מקווים שהתשלום יהווה סוף פסוק לטרגדיה שקרתה לחקלאים בישראל כתוצאה מקריסת חברת הדגל של היצוא החקלאי'' אמר חדד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ארגון מגדלי הפרחים מנהל מאבק נוסף על כספי מע"מ שנגבו מהמגדלים בשיעור של 3.5 מיליון שקלים על חשבוניות שהוציאו לחברה ואשר רשות המס סירבה לקזז אותם. משרד החקלאות שותף לעמדת ארגון מגדלי הפרחים שטוען כי לא יתכן שהחקלאים יאלצו לשאת בנזק בשל התמוטטות חברה ממשלתית ואי עמידה בהתחייבויותיה. מאבק זה הוא של מגדלי הפרחים בלבד, מאחר ובענפי הפירות והירקות אין מע"מ ולכן הם לא נפגעו בענין זה.