הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


86% מהציבור בישראל מייחסים חשיבות רבה לנושאים סביבתיים


מסקר שנערך ע''י מכון גיאוקרטוגרפיה לקראת כנס סביבה 2050 עולה, כי גברים מייחסים חשיבות רבה יותר מנשים לנושאים הסביבתיים, אך בפועל הנשים מפרידות וממחזרות יותר פסולת באחוזים ניכרים. עוד עולה מהסקר, כי התושבים בישראל אינם מרוצים מספיק מההשקעה של הרשויות המקומיות בשמירה על הסביבה, בהתאם לכך, נראה כי קיים קשר בין רמת הפעילות של הרשויות לבין החשיבות שנותנים התושבים לנושא

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-03-2013


מסתבר כי נושא איכות הסביבה חשוב לתושבים בישראל לא פחות מהמשא ומתן הקואליציוני. כך עולה מסקר שערכה ד"ר רינה דגני, מנכ"ל מכון גיאוקרטוגרפיה לקראת כנס סביבה 2050 השנתי שהתקיים בשבוע שעבר בתל אביב. הכנס שעוסק בנושאי סביבה, חברה וכלכלה, נחשב לאחד מאירועי הסביבה והכלכלה המרכזיים בישראל.

מהסקר עולה כי 86% מהציבור בישראל מייחס חשיבות רבה ואף רבה מאוד לנושא הסביבתי בארץ. הסקר בחן את עמדותיו של הציבור בנושאי סביבה ברמה הארצית והעירונית ומשקף מודעות גבוהה בקרב התושבים ברצון למחזר ולשמור על הסביבה. 66% מהציבור כבר מצהירים כי הם ממחזרים בקבוקים, נייר וממיינים פסולת.

מהסקר עולה כי באזורי הצפון והשרון, בהם התחילה הפעילות העיקרית הראשונה בתחומי איכות הסביבה והבנייה הירוקה, הצהירו התושבים כי נושא הסביבה חשוב להם מאוד. 58% מהתושבים באזור השרון ו57% באזור הצפון מייחסים חשיבות גבוהה לנושא, זאת לעומת ירושלים (50%), אזור המרכז (51%) ואזור הדרום (53%).

עוד עולה מהסקר כי 59% מהגברים מייחסים חשיבות רבה לאיכות הסביבה לעומת 48% מהנשים. כ-56% מהציבור החילוני חושב שהנושא הסביבתי חשוב מאוד לעומת 39% מהציבור הדתי-חרדי. בנוסף לכך, אנשים בגילאי 55 ומעלה (67%) הצהירו כי חשוב להם לשמור על הסביבה בהשוואה לצעירים מהם (16% בקרב גילאי 18-35).  על אף ההצהרות, באופן מעשי, נשים ( 29%) ממחזרות יותר מגברים (19%) ורק כ-23% מהציבור הדתי-חרדי מעידים על עצמם שהם ממחזרים וממיינים פסולת, זאת בהשוואה ל36% מציבור המסורתי ו-32% מהציבור החילוני.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

עוד עולה מהסקר, כי התושבים בישראל אינם מרוצים מספיק מההשקעה של הרשויות המקומיות בשמירה על הסביבה. רק 42% מהציבור סבורים כי הרשות המקומית בעירם מייחסת חשיבות גבוהה לנושא הסביבתי. בפילוח האזורים נראה כי חוסר שביעות הרצון ניכרת בקרב כל תושבי המדינה - באזור הצפון רק 9% הביעו שביעות רצון, בירושלים 12%, ובאזור הדרום 14%. שביעות רצון גבוהה יותר ישנה בקרב תושבי אזור השרון בו 31% מהתושבים סבורים כי הרשות המקומית מעניקה חשיבות גבוהה לנושא הסביבתי.

בהתאם לכך, נראה כי קיים קשר בין רמת הפעילות של הרשות המקומית לבין החשיבות שנותנים התושבים לנושא הסביבתי: באזור השרון, בו 30% מהתושבים מעידים כי העירייה מקנה חשיבות רבה מאוד לנושא הסביבתי, 61% מהתושבים ממחזרים פסולת. זאת, לעומת ערים אחרות בהם מספר נמוך של תושבים (16%) ציינו כי הרשות פועלת רבות בתחום איכות הסביבה, מספר התושבים שממחזר הינו נמוך יחסית.