הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


יו''ר קנט: גם לחקלאים ולמגדלים מגיע 'שוויון בנטל'


שלמה שטרית יו''ר קנט קורא לממשלה החדשה להשוות את השתתפותה בפרמיית ביטוח נזקי הטבע כנהוג בעולם. הדברים נאמרו בכנס החברה שהתקיים בנוכחות מאות חקלאים ומגדלים והתמקד השנה במתן כלים למגדלים לשיפור הביצועים בעסקים ובחקלאות. בכנס הוכרזו שמות הזוכים בתחרות הצילום 'הגלריה החקלאית' ה-9 של קנט. צפו בתמונות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-03-2013



מנכ''ל קנט דודי גינזבורג מימין ויו''ר קנט שלמה שטרית - צילום: ליהי אבידן

"גם לחקלאים ולמגדלים בארץ מגיע 'שוויון בנטל' ועל הממשלה החדשה להשוות את השתתפותה בפרמיית ביטוח נזקי הטבע כמקובל בעולם". כך אמר יו"ר קנט שלמה שיטרית, בכנס הלקוחות השנתי העשירי של החברה שהתקיים בשבוע שעבר. בנאום שנשא בפני מאות חקלאים ומגדלים, קרא שטרית לממשלה החדשה להתאים את היקף התמיכה הממשלתית לביטוח נזקי הטבע למקובל במדינות המערב ולהעלות אותו לחמישים אחוזים מהיקף הפרמיה. "לשמחתנו, אנחנו כבר לא רואים תמונות של חקלאים המפגינים מול הכנסת בדרישה לפצות אותם על נזקי הטבע. הביטוח אותו מספקת קנט נותן מענה מקיף לצרכי המגדלים אבל אסור שהשקט יטעה". שטרית הוסיף ואמר כי חקלאות היא אמנם עסק אבל היא בראש ובראשונה ציונות, ותרומתה למדינת ישראל, לשמירה על אדמותיה ולכלכלה היא גדולה. ''לכן, על המדינה להראות את התייחסותה לחקלאים לא רק בדיבורים אלא גם במעשים".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מנכ"ל קנט דוד גינזבורג, סקר את היקף נזקי הטבע בשנה החולפת ואת חידושי הביטוח של החברה. לדבריו, רק בחודש ינואר האחרון התקבלו בחברה למעלה מ-2,500 הודעות נזק ממגדלים בעקבות הסופה החריגה שהתחוללה בכל הארץ. "עדיין מוקדם לדעת מה בדיוק היקף הנזקים שגרמה הסופה, אולם קנט מעריכה כי היקף נזקים אלו יגיעו בסופו של דבר לכ-60 מיליון ₪". אמר גינזבורג.

כנס הלקוחות של קנט התמקד השנה במתן כלים למגדלים להשגת ביצועי שיא בחקלאות, כאשר מומחים שונים הציגו דיסציפלינות שונות לשיפורם. בין השאר, נטלו חלק בכנס אמיר רווה, יזם ומאמן עסקי, יעל הלפמן כהן, מנכ"ל ארגון הביומימיקרי הישראלי שהציגה סוגיות מהטבע כמקור השראה לפתרונות יעילים וחדשניים, יאיר מנע, מנכ"ל חברת מושבי הנגב שדיבר על מים מטוהרים כמנוע יעיל לצמיחת חקלאות הנגב, אורית פרץ מנהלת חברת Essence שדיברה על E פקטיביות בניהול דור ה- Y ויהונתן אדירי, יזם טכנולוגי סדרתי ויועצו לשעבר של נשיא המדינה שמעון פרס שסקר את הקשר בין הטכנולוגיה בשירות הביצועים.

באופן מסורתי, בסיומו של הכנס נספרו קולות המצביעים בתחרות "הגלריה החקלאית" ה- 9 של קנט והוכרזו שלושת הזוכים:


למקום הראשון הגיע דובי קלעי ממשאבי שדה, שצילם את התמונה "נץ קצר אצבעות בפרישת כנפיים"
תמונה שזיכתה אותו באופניים חשמליים.




למקום השני הגיע איתן הימן מקיבוץ סעד, שצילם את התמונה "טיסה נעימה"
תמונה שזיכתה אותו בטלפון נייד מדגם גאלקסי S3.




למקום השלישי הגיע גיל הכט ממושב יתיר, שצילם את התמונה "שלג בכרמים"
תמונה שזיכתה אותו במקרן.