הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נסע בחוף הכנרת ונקנס בסכום של 6,000 שקלים


בית משפט השלום בטבריה: ''יש להחמיר את הענישה במקרים של נהיגה בחופים אשר פוגעת באיכות המים, בחי ובצומח''. באיגוד ערים כנרת מברכים על ההחלטה. האיסור לנהוג או להעמיד כלי רכב ברצועת חוף ברוחב של 100 מטרים מקו המים חל על חופי הים התיכון, ים סוף, ים המלח והכנרת

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-03-2013



צילום: אבי אריש, רשות ניקוז ונחלים כינרת

בית משפט השלום בטבריה הטיל על תושב אשקלון קנס בגובה 6,000 שקלים, לאחר שנסע בניגוד לחוק בחוף שיטין במזרח הכנרת, ונתפס על ידי פקח רשות ניקוז ונחלים כנרת אבי אריש. בנוסף חתם הנאשם על התחייבות בסך 7,000 ₪ להימנע מעבירה דומה במשך 3 שנים.  סגן נשיא בית משפט השלום בטבריה השופט דורון פורת, ציין בפסק דינו כי יש להחמיר את הענישה במקרים של נהיגה בחופי הים, אשר פוגעת באיכות המים, בחי ובצומח. את איגוד ערים כינרת ייצג היועץ המשפטי של האיגוד עו"ד חיים שטרן.

הנהיגה בחוף מסבה נזק גדול לטבע ומסכנת גם את השוהים בו. האיסור לנהוג או להעמיד כלי רכב ברצועת חוף ברוחב של 100 מטרים מקו המים קיים כבר 16 שנים, אך נדמה שאזרחים רבים עדיין מזלזלים בו בגסות רוח. איסור זה חל על חוף רחצה לא מוכרז והן על כל תחום חוף רחצה מוכרז, אף אם הוא חורג מרוחב של 100 מטרים, למעט חניונים מוסדרים. החוק תקף לחופי הים התיכון, ים סוף, ים המלח והכנרת והוא חל על כל סוגי כלי הרכב, כולל טרקטורונים ואופנועים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לדברי יו"ר איגוד ערים כינרת יוסי ורדי, השנה הושקעו משאבים רבים בהכנת חופי הכינרת לקראת פתיחת עונת הרחצה ונעשו פעולות למזעור הנזקים כתוצאה מעליית מפלס המים, כמו טיפול בתשתיות ובצמחייה במקום. כמו כן, בשיתוף עם החברה הממשלתית לתיירות, שודרגו כבישי גישה נוחים, אזורי חניה מוסדרים, מלתחות, מתחמים מאורגנים ועוד. ורדי אומר, כי הוא מקווה שהציבור בישראל יעריך את הפעילות שנעשתה בחופים במשך חודשים ארוכים, וכי הוא מצפה מהמבקרים שישאירו אחריהם כינרת נקיה וחופים ראויים לטובת כלל הנופשים לאורך כל השנה.