הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


איגוד שמאי הביטוח: ''לא ייתכן שלא ניקח חלק בתחום השמאות החקלאית''


בכנס שקיים האיגוד, התייחס יו''ר הענף למעמד שמאי החקלאות: ''לא יכול להיות שכשהמדינה מכריזה על אסון טבע, לא יפנו אלינו. פנינו לשלום, אך אם המצב יימשך כך, פנינו למלחמה, היא תהיה קשה ואנו ננצח בה''. מנכ''ל ארגון מגדלי הבקר סיפר כי המגדלים אינם מצליחים לספק את הכמות הנדרשת בארץ, ולכן חשוב לשמור על הענף. ''כנגד כל הסיכויים, הצלחנו לשנות את הגדרת העבירה של גניבות מעוון לפשע ונדאג להחמיר גם את הענישה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-03-2013


"הדבר החשוב ביותר אליו נדרשים בימים אלו שמאי החקלאות הוא מעמדנו כשמאים! אנו צועדים לקראת הכרעות חשובות'' כך אמר  עמוס רגב יו"ר ענף חקלאות שבאיגוד שמאי הביטוח, בכנס שמאים שהתקיים ביום רביעי האחרון (20.3)  בנושא 'גידולי שדה וגידול בקר לבשר בארצנו'. ''כוחנו בכך שאנו יכולים להתניע ולייצר מהלכים שירתיעו את מי שקם עלינו. עלינו לפעול במשותף בכדי לשנות מהיסוד את היחס לשמאי האיגוד בכלל ולשמאי החקלאות בפרט. ברגע שנפעל נכון בבית, זה יקרין בהמשך כלפי חוץ''.

רגב הוסיף ואמר כי לא יתכן ששמאי האיגוד לא יקחו חלק בעבודות בתחום החקלאות בחברות הביטוח ובקרן לנזקי טבע בחקלאות (קנ"ט). ''לא יכול להיות שכשהמדינה מכריזה חס וחלילה על אסון טבע, לא יפנו אלינו. פנינו לשלום, אך אם המצב יימשך כך, פנינו למלחמה, היא תהיה קשה ואנו ננצח בה".

הכנס שהתקיים באולם 'בית גדי' שבקיבוץ תל יצחק, הוקדש לזכרו של השמאי המנוח אדי סגמן ז"ל והתקיים בנוכחות בני משפחתו וחבריו לענף. את הכנס הנחו השמאים רוני גוילי ואודי עדי, והשתתפו שמאים רבים לרבות בכירים ופעילים נוספים בתחום הביטוח והחקלאות.

רועי סגמן, בנו של השמאי אדי סגמן ז"ל אמר לנוכחים: ''מרגש לראותכם פה, אני מודה לכל אחד ואחד מכם באופן אישי. אבא היה ממובילי הענף ומי שייסד את תחום השמאות החקלאית. מעמד השמאי היה מאוד חשוב לאבא כאדם וכשמאי והוא נלחם למען חיזוק מעמד השמאי החקלאי. בכוחות משותפים נצליח להצעיד את הענף שלנו למחוז לו הוא ראוי".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מנכ"ל ארגון מגדלי בקר לבשר בישראל חיים דיין, הרצה בפני הנוכחים על חשיבותו הלאומית של גידול הבקר לבשר בארץ. לדבריו, מגדלי הבקר בארץ אינם מצליחים לספק את צרכיהם של צרכני הבשר בישראל, ולכן יש חשיבות בשמירה על שטחים פתוחים למרעה בהיבט כלכלי וסביבתי. בנוסף, הבקר טוב גם לתיירות כי כאשר יש בקר בשטח, משאירים אותו פתוח וכך יש אליו גישה. דיין דיבר גם על הבעיות בענף שהן אחד הגורמים לכך שהוא לא מסוגל לייצר את הכמות הנצרכת בארץ, כמו למשל זאבים שטורפים את הבקר ונחשבים לחיה מוגנת שאסור לפגוע בה, חבלה בגדרות, פרות משוטטות שנדרסות בכבישים, שרפות וכיו"ב. דיין סיפר שמגדלי הבקר כבר הצליחו לשנות את הגדרת העבירה בחוק העונשין של גניבות צאן ובקר מעוון לפשע, ושבימים אלה הם דוחפים להגשת הצעת חוק שתחמיר את הענישה של המחבלים בגדרות.

אורי נעמתי, מנכ"ל ארגון עובדי הפלחה בישראל הרצה בפני הנוכחים על גידולי השדה בארץ, במיוחד על כל מה שקשור לגידולי גרעינים (חיטה, סויה ותירס), בצל משבר המזון העולמי בשנים האחרונות. נעמתי התייחס בהרצאתו לגורמים המשפיעים על מחירי הגרעינים בעולם, כיצד נקבע מחירם בארץ ואיך החקלאים בארץ ובעולם יכולים להגן על מחיריהם דרך בורסות הסחורות.

שי מי-טל, מנכ"ל אגם חקלאות מתקדמת דיבר בהרצאתו על מערכות מידע גיאוגרפיות (GIS) בשימוש חקלאים בגידולי שדה ובמטעים בארץ. בנוסף, סקר את יכולות החישה הזמינות מרחוק מלוויין ומהאוויר.

 יו"ר איגוד שמאי הביטוח עזרא שוהם ויו"ר ענף חקלאות עמוס רגב חילקו תעודות לחברים חדשים בענף החקלאות וכן תעודות כבוד והוקרה לוותיקי הענף שדמון יצחק, יאיר ברזילי, דני סגמן ויצחק מנחם. ודורון חבקין, סגן יו"ר איגוד ויו"ר המוסד לישוב סכסוכים בחקלאות חילק תעודות למצטרפים חדשים למוסד זה.