הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מחירי הלחם בפיקוח יירדו בשיעור של 4.17%


שר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט חתם היום על צו המורה על ירידה במחירי הלחם שבפיקוח, בעקבות ירידה במחירי התשומות החקלאיות והנפט. הצו ייכנס לתוקפו בימים הקרובים. במשרד התמ''ת מציינים כי מאז שנת 2009 לא נרשמה ירידה במחירי הלחם בפיקוח

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-04-2013


שר הכלכלה, נפתלי בנט, חתם היום על צו הקובע את הפחתת מחירי הלחם שבפיקוח, בשיעור של 4.17%. חתימת השר מהווה ראשיתו של הליך עדכון המתבצע בהתאם לשינויים במחירי התשומות. עם סיום ההליך, הצפוי בימים הקרובים, יפורסם מחיר הלחם המפוקח החדש והמחייב. 

לאחר כניסת הצו לתוקף, ירד מחירו של לחם אחיד כהה או לבן ב-22 אגורות ויעמוד על 5.07 שקלים, במקום 5.22 כיום.  מחירו של לחם כהה פרוס יוזל מ-7.93 שקלים ל-7.6 שקלים. מחירם של חלה או מאפה שמרים בפיקוח יוזלו מ-5.77 ל-5.53.שקלים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במשרד התמ"ת מציינים כי מאז שנת 2009 לא נרשמה ירידה במחירי הלחם בפיקוח. ירידת מחירי הלחם נובעת מירידה במחירי החיטה ומחירי המזוט בעולם, המשפיעים על שינוע המוצרים. זאת לצד התחזקות השקל בתקופה האחרונה שהביאה להוזלה במחירי המוצרים המיובאים. באוגוסט האחרון עלו מחירי הלחם המפוקח בשיעור של 6.5% בעקבות דרישה של בעלי המאפיות הגדולות לעדכן את המחירים.