הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נזקים בהיקף של כ- 7.5 מיליון ₪ נגרמו ליבולים בתחילת חודש אפריל


לחברת הביטוח קנט הגיעו כ-500 הודעות על נזקים, מרביתן בשל הברד שירד בצפון הארץ בסוף השבוע הראשון של חודש אפריל. מרבית החקלאים שנפגעו מבוטחים במסלול המורחב ובכך נמנעה מהם פגיעה כלכלית משמעותית

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-04-2013


סוף השבוע החורפי בתחילת חודש אפריל 2013 גרם לחקלאות נזקים בהיקף של כ-7.5 מיליון ₪. כך עולה מנתונים ראשוניים שהגיעו לקנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות.

לחברה הגיעו עד כה כ- 500 דיווחים מחקלאים בצפון הארץ, מרביתם מבוטחים במסלול המורחב, ובכך נמנעה מהם פגיעה כלכלית משמעותית.

מהנתונים שהגיעו לקנט עד כה, עולה כי למעלה מ-80% מהנזקים הינם תוצאה של הברד הכבד שירד בצפון הארץ, ובעיקר באזור הגליל העליון ודרום רמת הגולן. באזור זה נרשמו נזקים לכ- 6,000 דונם של מטעי פירות נשירים ובכללם אגס, אפרסק, נקטרינה, שזיף, משמש, דובדבן ותפוח עץ. בנוסף, הברד פגע גם בחנטים בגדלים שונים. כמו כן דווחו נזקים גם בענבי היין באזור הצפון. בקנט מעריכים כי מדובר בהיקף נזקים ראשוני כאשר היקף הנזק הסופי יתברר עם סיום הבדיקות של מעריכי החברה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים. לחברה למעלה מ – 17,000 מבוטחים והיא נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים.