הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אצן העל האוסטרלי עושה את שביל ישראל


ריצ'רד בוולס, ספורטאי העל מאוסטרליה, יחל את ריצתו בשביל ישראל היום (ד') בבוקר באילת, ויסיים אותה בעוד 12 ימים בקיבוץ דן בצפון, לאחר שיגמע מרחק של 1009 ק''מ. ריצתו תהיה הארוכה ביותר שהיתה אי פעם בישראל ומטרתה להגביר את המודעות לשמירה על הטבע והסביבה ולעורר את המודעות לשביל ישראל בעולם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-04-2013



ריצ'רד בוולס בריצה באוסטרליה . צילום: ויקי סאנדרס

5:30 בבוקר על קו הזינוק: ריצ'רד בוולס  Richard Bowels, אצן העל מאוסטרליה, ייצא היום (ד') לריצה של 12 ימים רצופים בשביל ישראל שאורכו 1009 ק"מ. הריצה של בוולס, ביוזמת חברת שורש ובשיתוף החברה להגנת הטבע,  תהיה הארוכה ביותר שהיתה אי פעם בישראל ומטרתה להגביר את המודעות לשמירה על הטבע והסביבה ולעורר את המודעות לשביל ישראל בעולם. בוולס יחל את ריצתו באילת, ויסיים אותה בקצה שביל ישראל בקיבוץ דן בצפון ב-28 באפריל.

בוולס הוא יליד אנגליה בן 35 שחי כיום באוסטרליה, מוגדר כרץ הרפתקני, ספורטאי אולטרה מרתון. בשנת 2012 הספיק לרוץ את המסלול האוסטרלי המסומן הארוך ביותר, של 5330 ק"מ, ולאחר מכן מסלול ניו זילנדי באורך של 3054 ק"מ, מצפונה של המדינה ועד דרומה. הוא היה הראשון שעשה את המסלול האוסטרלי כולו ב-5.5 חודשים והראשון שסיים את המסלול הניו זילנדי ב-65 יום. בסך הכל, בוולס גמע בשנת 2012 למעלה מ-10,1670 ק''מ, שהם שווי ערך ל-240 מרתונים בשנה, וכמעט 5 מרתונים בשבוע.

הקשר נוצר בזכות התיק של חברת 'שורש'

"השאלה שאני נשאל הכי הרבה, היא מדוע בן אדם שפוי צריך לרוץ 80 ק"מ ומעלה מדי יום, במשך שבועות או חודשים רצוף", אומר בוולס. "ואני משיב כי שבילים פחות מטויילים מציעים את חוויות הטיול הכי טובות והכי הרפתקניות, והמטרה שלי היא לאתגר את עצמי על בסיס יומי."

הקשר של בוולס לחברת שורש, המתמחה בייצור ופיתוח מוצרים מקצועיים למטיילים, נוצר כאשר בחברה נתקלו במקרה בתמונה שלו באחד ממסעותיו, עם תיק שלהם. "אחרי שיצרנו איתו קשר, הסתבר לנו שהתיק שנתנו לו נותני החסויות שלו התפרק אחרי כשלושה שבועות, במהלך ריצה במסלול, ובחנות הקרובה המליצו לו על תיק של חברת שורש. מאז התיק הזה שימש אותו לריצה של כמעט 7,000 ק"מ, והוא עדיין במצב שמיש", מספר יאיר פרי מחברת שורש. "אני חייב לציין שבוולס הפתיע אותנו כשהציע לרוץ את שביל ישראל, וכמובן שמהר מאוד קפצנו על ההזדמנות ולקחנו את העניינים לידיים. אנחנו רואים פה הזדמנות לתמוך בשמירת הטבע בארץ ולעורר מודעות לשביל ישראל בעולם".

משתוקק להיפגש עם האנשים והקהילות לאורך שביל ישראל

בוולס יתחיל את הריצה בבית-ספר שדה אילת של החברה להגנת הטבע, שנמצא בנקודה הדרומית ביותר של שביל ישראל. ביום הראשון הוא ירוץ עד שחרות (80 ק"מ), ביום השני עד לצופר (99 ק"מ), ביום השלישי עד לאזור מצפה רמון (83 ק"מ), ביום הרביעי לנחל מעלה (83 ק"מ), ביום החמישי ליער יתיר (93 ק"מ), ביום השישי לבית גוברין (81 ק"מ), ביום השביעי למסילת ציון (78 ק"מ), ביום השמיני יגיע לתל אביב (82 ק"מ), ביום התשיעי לפורדיס (95 ק"מ), ביום העשירי להר יונה (78 ק"מ), ביום האחד-עשר למירון (91 ק"מ) וביום האחרון יעשה מרחק של 77 ק''מ ויגיע לקצה השביל בקיבוץ דן.

"אני משתוקק להיפגש עם האנשים והקהילות לאורך שביל ישראל ותמיד מפנה למפגשים אלה את הזמן הראוי, למרות המרחקים העצומים שאני גומע בכל יום'' אומר בוולס. ''השיא מבחינתי בשנת 2012 היה המפגש שלי עם האנשים. להיות אורח בביתם, לחלוק איתם סיפורים וחוויות, תוך כדי ארוחה טובה, הפך להיות חלק בלתי נפרד מהריצות שלי''. במהלך הימים ישן בוולס בבתי-ספר שדה של החברה להגנת הטבע הנמצאים על תוואי שביל ישראל, בבתים של מלאכי השביל, בשמורות טבע, בחניונים מוסדרים ובשטח.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

שביל ישראל נחנך בשנת 1995 ביוזמת החברה להגנת הטבע, והוא סימן רשום של החברה. השביל מתחיל בבית אוסישקין בקיבוץ דן בצפון, ומסתיים בבית-ספר שדה של החברה להגנת הטבע באילת. אורכו כיום למעלה מ-1000 ק"מ. תוואי השביל עובר בגליל, הכנרת, נצרת עילית, הכרמל, זיכרון יעקב, לאורך החוף עד רמת השרון, פתח תקווה, פאתי ירושלים, עמק האלה, בית גוברין, נגב צפוני, ערד, מרחב ים המלח, המכתש הקטן, המכתש הגדול, מכתש רמון, נגב דרומי, בקעת עובדה, ערבה והרי אילת.

החברה להגנת הטבע, הארגון הסביבתי הגדול והוותיק בישראל, שנוסד בשנת 1953, מציינת השנה 60 שנה להיווסדה. החברה פועלת לשמירת ערכי הטבע והנוף בישראל, להכרת וידיעת הארץ ולחיזוק הקשר שבין הציבור לצומח ולחי, במגוון רחב של כלים, בהם חינוך, ניהול והובלה של מאבקים סביבתיים, פעילות מול מקבלי החלטות, פעילות משפטית, פעילות במוסדות תכנון, הסברה, טיילות ועוד. במהלך שישה עשורים של פעילות, קיבלה החברה להגנת הטבע הכרה בינלאומית, זכתה בשורה של פרסים לאומיים ובינלאומיים, ורשמה הישגים סביבתיים רבים, שבזכותם ניצלו חבלי ארץ ושטחים פתוחים בכל רחבי הארץ, נמנעה פגיעה בערכי טבע ונוף ייחודיים ולציבור נותרו אתרי פנאי, טיול ונופש.