הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סוכל נסיון של הברחת צפרדעים ארסיות לישראל


בחיפוש על גופם של שני נוסעים שעוררו את חשדם של בודקי המכס בנתב''ג, התגלו קופסאות עם 30 צפרדעים נדירות שנועדו למכירה לאספנים. הצפרדעים שאינן גדלות בארץ עלולות לגרום לפגיעה קשה באיזון האקולוגי באם יגיעו בדרך כל שהיא למאגרי המים בישראל. רשות הטבע והגנים העבירה דיווח לאינטרפול

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-04-2013



הצפרדעים הארסיות שנתפסו, צילום: רשות הטבע והגנים

כ-30 צפרדעים ארסיות נתפסו לפני מספר ימים בנמל התעופה בן גוריון על גופם של נוסעים שהגיעו לישראל בטיסה מהולנד. אחד הנוסעים בטיסה עורר את חשדם של בודקי המכס, ולאחר שעוכב התברר כי על כרטיס הטיסה שלו רשומים שני נוסעים נוספים. נוסע אחד אותר מיד במסלול הירוק, ובחיפוש שנערך על גופם של השניים נמצאו מספר קופסאות אשר הכילו צפרדעים ארסיות המיועדות לאספנים בישראל. מחיר כל צפרדע נע בין 50 ל-120 אירו.

בבדיקה שנערכה עם רשות הטבע והגנים עלה כי מדובר בצפרדעי חץ אשר אינן גדלות בארץ ועלולות לגרום לנזק אקולוגי רב באם יגיעו למאגרי המים בישראל ובכלל זה פגיעה קשה במאזן הביולוגי של עשרות בעלי חיים מימיים, חלקם בעלי חיים מוגנים. לנוכח הסכנה המוחשית לדו-חיים הארצישראליים כתוצאה מכניסה לארץ של מינים אקזוטיים, רשות הטבע והגנים אינה מאשרת ייבוא של מינים כאלה לישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הצפרדעים שנתפסו הועברו להמשך טיפול רשות הטבע והגנים, וזו העבירה דיווח מסודר על ההברחה לאינטרפול, שאחראית על קבוצת עבודה בינ"ל בה חברה רשות הטבע והגנים, אשר עוסקת בסחר לא חוקי בחיות בר.

פעילות משותפת זו של רשות המיסים ורשות הטבע והגנים מצטרפת לפעולות נוספות שמבצעים שני הגופים במסגרת המאמץ לטפל בסחר הבלתי חוקי בבעלי חיים.