הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סופשבוע חורפי באמצע האביב: אלפי מטיילים הגיעו לצפון


גשמים רבים, שלג ברמת הגולן ואלפי מטיילים בסוף השבוע בצפון. יו''ר ניקוז ונחלים כינרת: ''גשמי הברכה שירדו בסוף השבוע, יוסיפו עוד שבועיים של צבע ירוק לנוף הגלילי ותוספת מים לנחלים בגולן ובגליל ולמפלס הכינרת''. הכנרת עלתה בסוף השבוע ב-2 ס''מ

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-04-2013



40 מ''מ בסוף השבוע. הכנרת עלתה ב-2 ס''מ. צילום: דורון לב

מזג האוויר הסוער והגשום שפקד את אזורנו בסוף השבוע יתמתן לקראת מחר (א'), אך עדיין ייתכנו גשמים מקומיים. לקראת אמצע השבוע תחול התבהרות ועלייה בטמפרטורות והאביב יחזור אלינו. יו"ר ניקוז ונחלים כינרת אהרון ולנסי, אומר כי גשמי הברכה שירדו בסוף השבוע, יוסיפו עוד שבועיים של צבע ירוק לנוף הגלילי ותוספת מים לנחלים ולכינרת.

על פי נתוני חברת החיזוי מטאוטק ירדו בסוף השבוע כמויות גשם גדולות יחסית לחודש אפריל, בעיקר באזור הצפון. בחרמון ירד שלג גם ברכבל התחתון ובאזור רמת הגולן ירדו יותר מ-30 מילימטרים. בטבריה ירדו 35 מילימטרים ועל פי רשות המים, באגם הכנרת ירדו באופן ישיר 40 מילימטרים והעלו את המפלס ב-2 סנטימטרים. עם זאת, עוצמת הגשם לא היתה חזקה מספיק על מנת ליצור זרימה מחודשת בנחלים. כמויות משקעים יפות נרשמו גם באזורים אחרים בארץ.

למרות מזג האוויר החורפי, התפוסה בחדרי האירוח ובתי המלון בצפון היתה גבוהה.  "גשם אינו סיבה לכך שהנופשים מבטלים, נהפוך הוא, בשנים האחרונות ישנה מגמה להנאה מלאה ממזג אויר חורפי לפני הקיץ, שיוסיף עוד מים לנחלים ועוד שבועיים ירוקים בהרים ובוואדיות. הטיולים יצאו כמתוכנן והתפוסה באתרי התיירות יפה" אמר היום מאיר (כושי) לוי, מנכ"ל כפר הנופש נופי גונן ויו"ר פורום תיירני גליל עליון.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

שפי מור, מנהל התיירות בקיבוץ מרום גולן מספר כי באזור שרר מזג אויר חורפי ונעים והמטיילים הרבים שהגיעו לא ויתרו על טיולי הטרקטורונים המתוכננים ויצאו למרחבי הגולן מצוידים בחליפות סערה. 

בכפר הנופש עין גב דיווחו גם כן על תפוסה מלאה של מבקרים שהגיעו לצפות במפלס הכנרת שהמשיך לעלות בסוף השבוע. חיים סתתיהו, מנכ"ל כפר הנופש ציין, כי מזג האוויר לא הרתיע את המטיילים הרבים שהגיעו כדי ליהנות מאווירה חורפית באביב.

מרים הוד ממלון הבוטיק בית שלום במושבה הצפונית מטולה, סיפרה כי הגשם לא השפיע על ההזמנות וקבוצות של מטיילים באזור הגיעו בהמוניהן. ''נפלא לראות את הציבור לא מסתגר בבית ויוצא אל הטבע למרות מזג האוויר'' אמרה מרים.

מי שזכו בביקורים רבים, היו המוזיאונים הפתוחים בתפן ותל-חי, שם נרשמה תנועה ערה של מטיילים שהגיעו לפעילות מגוונת ומהנה עם הילדים במקומות סגורים ומחוממים.