הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ראש מועצה אזורית רמת נגב לשר החקלאות: נדרש טיפול מיידי בארבה


נחילי הארבה שנכנסו מישראל לסיני בחודש שעבר השאירו אחריהם כמויות אדירות של ביצים שגם מהם בקעו מליוני חגבים. ''נדרשת פעילות נחושה ומידית לחיסול אפשרות של התרוממות חגבי הארבה, שאם לא כן נעמוד בפני אסון טבע שיפגע בענף החקלאות בנגב הצפוני והדרומי'' כותב שמואל ריפמן לשר החקלאות יאיר שמיר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-04-2013


עדכון יום שלישי 23.4.2013 עם אור ראשון החל משרד החקלאות לרסס את השטחים בהם התגלו חגבים צעירים שבקעו מהביצים שהטילו נקבות הארבה.

''עדויות מצולמות מראות כי במרחב שבין מועצה אזורית אשכול לרמת הנגב , מיליוני חגבים בקעו מההטלות של חגבי הארבה שפלשו לאזורנו בחודש שעבר. קיים חשש כבד כי אנו עומדים בפני התחדשות מכת הארבה'' כך כותב הבוקר ראש המועצה האזורית רמת נגב שמואל ריפמן לשר החקלאות יאיר שמיר, ומוסיף כי במידה והחגבים שבקעו יחלו לעוף בימים הקרובים צפויים נחילי הארבה ''לכסות את אור השמש אך גרוע מכך לעוט על השדות החקלאיים במרחב''.

''נחילי הארבה שעברו בסיני השאירו אחריהם כמויות אדירות של ביצים שגם מהם בקעו מליוני חגבים. אדוני השר, אני חוזר ומביע את הערכתי הרבה לפעילות השירותים להגנת הצומח בסבב הקודם, אך אנו עומדים ברגע של החלטה על הטיפול הנכון שימנע את האסון''.

לדברי ריפמן, השעות הקרובות הן קריטיות לגיבוש החלטה על הפעולה הנדרשת שיש לה משמעויות הכוללות גיוס אמצעי הריסוס – כולל מטוסים במידת הצורך החלטה על פתיחת מנחתים סמוכים לאזורי הבקיעה לייעול מערך הריסוס, גיוס אנשים , שיתוף פעולה בין כלל הגופים הרלוונטים במרחב, תקציב וחומר ריסוס.

ריפמן מסיים את מכתבו לשר החקלאות וכותב כי להערכתו נדרשת פעילות נחושה ומידית לחיסול אפשרות של התרוממות חגבי הארבה, שאם לא כן נעמוד בפני אסון טבע שיפגע בענף החקלאות בנגב הצפוני והדרומי.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק