הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


האבטיח האקולוגי של משתלות חישתיל


הרכבת האבטיח על גבי כנה חזקה מאפשרת לגדל אותו כמעט ללא צורך בשימוש בחומרי חיטוי לקרקע, ומייצרת שתיל עמיד וחזק בעל כושר הנבה מוגבר. עמידותו מאפשרת רצף אספקה לכל אורך העונה. הצרכנים מקבלים פרי נקי ובריא יותר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-04-2013



אבטיחים מורכבים על כנה. צילום: משתלות חישתיל

למרות שהאבטיח הוא הפרי המזוהה ביותר עם הקיץ הישראלי, על מרבית מהאדמות בארץ לא ניתן לגדל אבטיחים ללא חיטוי כימי שיכשיר את השטח לפני השתילה. בתאגיד משתלות חישתיל, פותחו שתילי אבטיחים המורכבים על כנה, וכך מתאפשר לגדל אותם כמעט ללא צורך בחיטוי, דבר שמונע פיזור כימיקלים ופליטת גזי חממה.

לדברי דודו מגל ממשתלות חישתיל, פיתוח טעם האבטיח הוא נושא חשוב מאוד למגדלים ולצרכנים. ''אנו מבצעים ניסויים רבים בחלקות הגידול לשיפור הטעם והארכת חיי המדף של הפרי. הרכבת האבטיח על גבי כנה חזקה מייצרת שתיל עמיד וחזק בעל כושר הנבה מוגבר. עמידותו מאפשרת רצף אספקה לכל אורך העונה. הצרכנים מקבלים פרי נקי ובריא יותר, עם מרקם חזק ופציח (קריספי)''.

שתילי הירקות מניבים תוצרת רבה יותר מבלי שצריך להגדיל את כמות התשומות שמושקעת בהם, לכן הם מהווים פתרון טוב לאזורים דלים במשאבים. תאגיד חישתיל מייצר בכל שנה 100 מיליון שתילי ירקות מורכבים ברשת משתלות הפרושה בישראל, דרא"פ, טורקיה, איטליה בוסניה, צרפת וספרד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק