הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לאמיצים בלבד: החלה עונת הפלפל החריף מזן בנרו


הבנרו גדל במושב עין יהב שבערבה, גודלו נע בין 2 ל-6 ס''מ וצבעו ההופך לכתום או אדום עם הבשלתו. מקורו בחצי האי יוקטן שבמקסיקו והוא נקרא על שם אזור הסחר בקובה שם התנהל מסחר ענף בפלפל הידוע בחריפותו. הבנרו חריף פי 150 עד 300 מפלפל חריף רגיל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-04-2013


במושב עין יהב שבערבה החלה בימים אלו עונת הפלפל מזן 'בנרו' שנחשב לחריף ביותר מבין זני הפלפל למאכל. במדד החריפות של 'סקוביל' הוא חריף פי 150 עד 300 מפלפל אחר.

דניאל לב, מנכל האגודה החקלאית "יופי של ירקות" במושב עין יהב, אומר שכעת אנו נכנסים לעונה החריפה ביותר של הבנרו שהופכת אותו לפלפל החריף בישראל. ככל שהוא מבשיל זמן רב יותר על השיח, כך הוא מאבד מחריפותו. כשמזג האוויר נעשה חם מואצת הבשלת הפלפל ואז הוא נקטף מהר יותר.

הבנרו גדל במשק זיו-אב בעבודה עצמית, ללא עזרת עובדים זרים. גודלו נע בין 2 ל-6 ס"מ וצבעו ירוק והופך לאדום או כתום עם הבשלתו. מקורו של הבנרו הוא בחצי האי יוקטן שבמקסיקו, והוא נקרא על שם אזור הסחר בקובה שם התנהל מסחר ענף בפלפל הידוע בחריפותו.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לדברי קובי זיו-אב, מגדל הבנרו בעין יהב, חלקי הפלפל החריפים ביותר הם ציפוי הגרעינים והחלק הלבן אליו הם צמודים בתוך הפלפל. ככל שמתרחקים מחלקים אלו כך יורדת החריפות. הקיץ היא העונה לאמיצים בלבד ויכולים לאכול את הבנרו רק משוגעים לדבר.

הפלפל משווק דרך אגודת "יופי של ירקות" ממושב עין יהב, שהפכה למשווקת הירקות הטריים הגדולה בישראל לאחר שהגדילה את היקף המכירות ל-120 מיליון שקל בעונת 2012.