הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מספר שיא של חברות ישראליות בתערוכת טכנולוגיית המים מהחשובות באירופה


למעלה מ-20 חברות ישראליות יוצאות להציג בתערוכה הבינלאומית 'ווסר ברלין אינטרנשיונל'. בסיוע הנספחים המסחריים ותוכנית ישראל ניוטק של משרד הכלכלה ומכון הייצוא הישראלי יקיימו נציגי החברות פגישות עסקיות עם תאגידי ענק כגון סימנס, ואוליה ו-BASF

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-04-2013



גרמניה, שחקנית מובילה בשווקים הירוקים. ברלין 2013 - צילום:מתן קידר

נוכחות ישראלית מרשימה צפויה להירשם בביתן הישראלי בתערוכת ווסר ברלין שתתקיים השבוע בגרמניה. התערוכה שמתמקדת בניהול טכנולוגיות מים ושפכים ומתקיימת אחת לשנתיים בהשתתפות יותר מ-600 חברות, ארגונים, מוסדות ציבור ואוניברסיטאות מלמעלה מ- 30 מדינות שונות, תתקיים בין התאריכים 23-26 באפריל בברלין. לפי הערכות, בתערוכה השנה עתידים לבקר למעלה מ-30 אלף איש.

בתערוכה ייקחו לראשונה חלק מספר שיא של חברות ישראליות - 23 במספר, אשר יציגו מוצרים, טכנולוגיות ופתרונות בביתן הישראלי. הפעילות במסגרת התערוכה התבצעה הינה מיזם משותף של הנספחים המסחריים של המינהל לסחר חוץ במשרד הכלכלה המכהנים בגרמניה, למכון הייצוא הישראלי, ותוכנית "ישראל ניוטק", במסגרתה תואמו כ- 170 פגישות עסקיות עם רשויות מים שונות, חברות הנדסה וחברות תעשייתיות עבור החברות הישראליות המציגות בביתן. בין החברות המשתתפות ניתן למנות את מקורות, עמיעד, נירוסופט, GES , Miya, דורות, Whitewater ועוד.

בביתן הישראלי מתוכנן לבקר השר הפדראלי הגרמני לפיתוח ושת"פ כלכלי מר דירק ניבל וכמו כן תקיים הנספחות בברלין סמינר גרמני- ישראלי שיכלול דוברים מובילים מרשות המים של ברלין, מכון היצוא הגרמני ועוד ובהשתתפות חברות עסקיות ומשקיעים אשר מעוניינים לבצע שיתופי פעולה עם חברות ישראליות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

עם אוכלוסייה של כמעט 82 מיליון בני אדם ומגוון רחב של תעשיות ושירותים, הכלכלה גרמנית היא הגדולה ביותר באירופה ומהשווקים המעניינים ביותר באירופה עבור חברות ישראליות. כיום שוק טכנולוגיות הסביבה והמים הוא מהשווקים הצומחים ביותר בגרמניה. גרמניה הציבה לעצמה יעד שאפתני, להיות שחקן מוביל בשווקים הירוקים, ברמה עולמית. בעקבות כך, חברות ישראליות בתחום המים יכולות למצוא, בסיוע הנספחים המסחריים של משרד הכלכלה, הזדמנויות ושותפים עסקיים המעוניינים בפתרונות ישראלים בתחומים אלו.

חמדת שגיא, הנספחת המסחרית של משרד הכלכלה בברלין, מציינת כי "מערכת שירותי המים בגרמניה, מאופיינת במספר גדול של שחקנים בכל תחום. ניהול, הפצה וטיפול במים כבר לא נשלטים באופן בלעדי ע"י מועצות וערים והרבה חברות פרטיות הוקמו על מנת לתת שירותים אלה בשנים האחרונות. בניגוד למודל הישראלי הריכוזי, בגרמניה פועלות חברות עצמאיות רבות בתחום אספקת המים. מצב זה מייצר חלון הזדמנויות עבור חברות ישראליות הידועות ומוערכות בגרמניה בזכות חדשנותן הטכנולוגית בתחומי המים".

מוטי איש-שלום הנספח המסחרי בדרום גרמניה ואוסטריה מוסיף "כפועל יוצא למוניטין הרב של החדשנות והמקוריות הטכנולוגית של חברות ישראליות בתחום המים, תואמו עבור החברות הישראליות בתערוכה פגישות עם כשני תריסר חברות מדרום גרמניה ואוסטריה בהן רב לאומיות ידועות שם כ"סימנס","ואוליה",חברת בת של הקונצרן הכימי BASF - העוסקת בטיפול במים, וכן החברה האוסטרית הידועה ANDRITZ - מהחברות המובילות בעולם בתחום המים ואכ"ס".

גלעד פלד, מנהל ענף המים והסביבה במכון היצוא שמוביל את המשלחת הישראלית מציין כי "גודל המשלחת מצביע על העובדה שהחברות הישראליות לומדות לעבוד עם מערכת התמיכה הרחבה שעומדת לרשותן, ועל הממשק ההדוק של תעשיית המים הישראלית עם מערך התמיכה הממשלתי בתחום"

נתוני סחר: ממינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה נמסר כי בשנת 2012 עמד היצוא הישראלי לגרמניה על 1.659 מליארד דולר (קיטון של 16% לעומת התקופה המקבילה אשתקד), ובעיקרו הוא כלל מכונות ומכשירים מכניים, ציוד חשמלי, מכשירים, כלים אופטיים ומוצרים כימיים. סך היבוא מגרמניה הסתכם בשנת 2012 ב-4.616 מיליארדי דולרים. בחודשיים הראשונים של 2013 עלה היצוא לגרמניה ב-4%.