הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הסינים מגלים עניין באדריכלות ירוקה בישראל


משלחת ארכיטקטים ואנשי תכנון ובנייה מסין הגיעה לישראל להכיר מקרוב את האדריכלות הירוקה הישראלית, זאת במטרה לתת מענה לביקוש ההולך וגדל לבנייה הירוקה בסין, ולנוכח הפוטנציאל העסקי הרב בתחום עבור חברות ישראליות באסיה. לפי הערכות, בכל חמישה ימים מסתיימת ברחבי סין בנייתו של גורד שחקים חדש

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-04-2013


משלחת ארכיטקטים מסין החלה היום (ב') ביקור בן חמישה ימים בישראל, אשר יתמקד באדריכלות ירוקה. המשלחת מפרובינציית גואנגדונג שבדרום סין, מונה 19 מבקרים וכוללת בין היתר גורמי ממשל ותכנון האמונים על תחום הבנייה בפרובינצייה, נציגי חברות תשתיות ואדריכלים המבקרים לראשונה בישראל. הביקור הינו תולדה של שיתוף פעולה בין הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בגואנגז'ו והמינהל לסביבה ופיתוח בר קיימא במשרד הכלכלה.

המשלחת הסינית תיפגש עם חברות ישראליות מובילות המציעות פתרונות אדריכליים וירוקים בתחום, בכדי לשפר ולייעל את תחום הבניה הירוקה באזור דרום סין. במסגרת הביקור יערכו ביקורים מקצועיים בחברות "דיפטק", "טיגו" ו"כרמל כימיקלים", במבנים "ירוקים" בהם בניין אינטל ובניין הפקולטה לאיכות הסביבה באוניברסיטת תל אביב, והדרכות בשדה בוקר ובגנים הירוקים ברמת הנדיב. עוד יפגשו אנשי המשלחת עם אנשי מכון התקנים הישראלי על מנת ללמוד על התקן הישראלי החדש בתחום הבנייה הירוקה.

משרד הכלכלה באמצעות מינהל סביבה ופיתוח בר קייימא מייחס חשיבות גדולה לביקור זה לאור הפוטנציאל הכלכלי הטמון בשת"פ בין ישראל וסין והידוק הדיאלוג המקצועי בין המומחים מקרב שתי המדינות. הזדמנויות בתחומים אלו לחברות ישראליות קיימות, בין היתר, בתחומי הארכיטקטורה, הייעוץ ההנדסי, עיצוב פנים, תכנון עירוני וכן פתרונות טכנולוגיים בתחומי ההתייעלות האנרגטית.

הנספח המסחרי של משרד הכלכלה בעיר גואנגז'ו, דני טל, מסר כי נושא הבניה הירוקה בפרט וערים חכמות בכלל, הוא נושא בעל פוטנציאל עסקי רב לחברות ישראליות בסין. הנספחות הכלכלית מעודדת חברות ישראליות בעלות ידע ופתרונות ייחודים להגיע לסין ומסייעת להם לפתח את השוק המקומי המאופיין בתקציבים גדולים וברגולציה ירוקה תמוכת.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

תחום הבנייה הירוקה הוגדר כאחד מתחומי היעד בתוכנית החומש ה-12 של הממשל הסיני, דבר המתבטא בתקציבים נרחבים וברגולציה לעידוד בניה במתכונת זו בסין. על פי סטטיסטיקות של הממשל הסיני, מידי שנה נבנים בניינים חדשים בשטח של מעל לשני מיליארד מטר רבוע, וההערכה היא כי בכל חמישה ימים מסתיימת בנייתו של גורד שחקים חדש. ההערכה היא שעד שנת 2035, 70% מאוכלוסיית סין יגורו בערים. מגמת העיור המהירה מציבה בפני הממשל הסיני אתגרים רבים גם בתחומי האנרגיה. כיום, צריכת האנרגיה בתחום הבנייה בסין היא כשליש מכלל צריכת האנרגיה במדינה, ויש צורך מהותי במתן פתרונות וסטנדרטיזציה של תחום הבנייה הירוקה בסין גם כדי לחסוך באנרגיה.
ב- 2006 קבעה ממשלת סין את התקן לבנייתו של "מבנה ירוק". על מנת שחברה תוכל להגיש בקשה לאישור המבנה כמבנה "ירוק" היא צריכה לעמוד בשלושה תנאים: יעילות אנרגטית, יעילות בשימוש במים ובקרה על רמות פליטות הגזים בהליך הבנייה. ב- 2008 רק כ- 10 בנייני מגורים נרשמו על פי התנאים, ב- 2010 כבר דובר על יותר מ- 200 בניינים ירוקים לדיור.

יאנג רונג, נציג רשמי של הממשל הסיני לדיור ופיתוח עירוני, הצהיר לא מכבר בכלי התקשורת בסין כי הפיתוח של תחום הבנייה הירוקה בסין צריך להיעשות בצורה עקבית ואיטית, שכן התקן הקיים עודנו לוקה בחסר. פרופסור לי דה סיאנג, פרופסור לארכיטקטורה מאוניברסיטת Qinghua ציין בראיון שנערך עמו בתקשורת הסינית כי על אף הניסיון של חברות לעמוד בתקן לבנייה ירוקה אשר נקבע על ידי הממשל, הן לא מבצעות את התהליך בצורה מלאה ובמבחן התוצאה לא מדובר במבנים "ירוקים". לטענתו, הפיתוח של "בנייה ירוקה" בסין תלוי בתמיכה הממשלתית ובנכונות החברות לעמוד בתקן הנדרש. לטענתו, שוק "הבנייה הירוקה" בסין עודנו בפיתוח והפתרונות המוצעים בשוק עדיין חלקיים. נוכח הקשיים בהטמעת אימוץ התקן, הממשל הסיני מכיר צורך בפתרונות חיצוניים ומוכן להשקיע משאבים ללמידה ממדינות מובילות בתחום, כמו ישראל.