הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חברות ישראליות מנסות להשתלב ברפורמות החקלאיות בויטנאם


משלחת ישראלית תבקר בפארק הטכנולוגיות החקלאיות החדש ליד הו צ'י מין סיטי, בחוות לגידול חזירים ודגים וברפת בה כ-3,000 פרות חולבות. במוקד הפעילות יעמוד סמינר עסקי בו ישתתפו חברות וייטנאמיות המבקשות לייבא לויטנאם פתרונות טכנולוגיים מתקדמים. בשנת 2012 הוכפל היצוא הישראלי לווייטנאם וחצה את רף מיליארד הדולרים. במקביל לביקור המשלחת, ייחתם בהאנוי הסכם בין המדינות לכינון ועדה כלכלית משותפת

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-04-2013



רפת חלב ישראלית בוויטנאם, צילום: ברק ויטרט

משלחת של שש חברות ישראליות העוסקות בתחום טכנולוגיה החקלאית, תבקר השבוע בדרום ווייטנאם ותנסה לאתר הזדמנויות עסקיות, זאת בימים בהם המגזר החקלאי במדינה עובר שינויים מרחיקי לכת. חברי המשלחת יסיירו בבירת העסקים של ויטנאם, הו צ'י מין סיטי (סייגון) ויפגשו עם לקוחות ושותפים עסקיים פוטנציאליים. ביקור זה הינו יוזמה של הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בווייטנאם ושל מכון היצוא הישראלי, ומתקיים במסגרת שיתוף הפעולה ההדוק של הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בהאנוי עם משרד החקלאות הווייטנאמי ובהמשך לביקור שר החקלאות הווייטנאמי בישראל בשנה שעברה.

המשלחת הישראלית תבקר בפארק הטכנולוגיות החקלאיות החדש ליד הו צ'י מין סיטי, בחוות לגידול חזירים ודגים וברפת בה כ-3,000 פרות חולבות. במוקד הפעילות יעמוד סמינר עסקי בו ישתתפו חברות מקומיות המבקשות לייבא לווייטנאם פתרונות טכנולוגיים מתקדמים. הביקור מתקיים בעיתוי דרמטי עבור מגזר החקלאות הווייטנאמי, שהינו אחד מענפי הכלכלה החשובים ביותר במדינה שאוכלוסייתה מונה 90 מליון נפש. ויאטנם נהנית מצמיחה של למעלה מ-5% לשנה בעשור האחרון והחקלאות המקומית נמצאת בתנופת פיתוח, עליה בתפוקות וגידול ביצוא. המדינה נחשבת למובילה עולמית ביצוא אורז, קפה, פירות ים ועוד. עם זאת, הישגים אלו גבו מחיר גבוה של פגיעה במקורות מים ואיכות הקרקע, התפרצות מחלות בדגים ובעלי-חיים, ירידה באיכות התוצרת החקלאית ובעקבות זאת ירידה בערך המותג שלה ובערכה בשווקי העולם.

וייטנאם הציבה כיעד אסטרטגי לאומי את שדרוג הסקטור החקלאי, על מרכיביו השונים. מדיניות זו נועדה להגדיל את הערך המוסף של התוצרת החקלאית, לשפר את מעמד וייטנאם כיצואנית מובילה בעולם בתחום, שמירה על משאבי הטבע המתכלים ושיקום הסביבה והבטחת כמות קלוריות מספקת לאוכלוסייה הגדלה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

צפריר אסף, הנספח המסחרי של משרד הכלכלה בווייטנאם מוסיף: "בווייטנאם יש הבנה ברורה, בכל הדרגים, כי יעדים אלה יושגו רק באמצעות הטמעת טכנולוגיות מתקדמות בכל תחומי המגזר החקלאי. הממשלה המרכזית והפרובינציות מנסים לקדם תהליך זה, וחברות פרטיות רבות גם הן בוחנות דרכים לשפר את איכות התוצרת שלהן, כמותה ואופן הטיפול בה. תהליכים אלה טומנים בחובם הזדמנויות לא מעטות לחברות ישראליות, בעיקר בתחום החקלאות הימית והטיפול אחר קטיף. בשל משך הזמן הארוך הנדרש למיצוי תהליכים עסקיים בווייטנאם, יש לחברות הזדמנות לבחון את ההזדמנויות הללו ולהתחיל לפעול למימושן במקביל לתהליכים שמניעים הווייטנאמיים".

מנהל המינהל לסחר חוץ במשרד הכלכלה, אוהד כהן: "אנו עדים לגידול מתמיד בחלקו היחסי של היצוא לאסיה מבין יעדי היצוא של ישראל. פעילות כזו, בה החברות מקבלות חשיפה לתהליכי המאקרו של הסקטור החקלאי בויטנאם ובאותה עת מקיימות פגישות עסקיות, ממוקדות הינה חלק ממאמצי משרד הכלכלה לסייע לחברות ישראליות לחזק אחיזתן בשווקים חשובים אלה". בשנת 2012 הוכפל היצוא הישראלי לווייטנאם וחצה את רף מיליארד הדולרים. במקביל לביקור המשלחת, ייחתם בהאנוי הסכם בין המדינות לכינון ועדה כלכלית משותפת. ועדה זו צפויה להתכנס בקיץ בישראל ולהוות פורום בין ממשלתי לליבון סוגיות כלכליות ומסחריות שונות בין המדינות.