הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


המשרד להגנת הסביבה יקים יחידה לבני השירות האזרחי


השר להגנת הסביבה עמיר פרץ הורה להנהלת משרדו להכין תוכנית לקליטת 500 בני שירות אזרחי מהמגזר החרדי והערבי. בין התפקידים שיוצעו: פיקוח באגף ים וחופים, פיקוח על פעולות הדברת מזיקים ביישובים ומגוון רחב של תחומים שיסייע להשתלב בעתיד בחברה ובכלכלה. בנוסף יקצה המשרד 40 מיליון שקלים לטיפול בפסולת במגזרי מיעוטים חלשים וכי יציב את הטיפול במגזר הערבי ובמגזר החרדי בעדיפות גבוהה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-04-2013


שוויון בנטל גם בסביבה: השר להגנת הסביבה ח"כ עמיר פרץ החבר בוועדת השרים לשוויון בנטל, הנחה את משרדו להכין תוכנית לקליטת 500 בני שירות אזרחי בתפקידים שונים במשרד, במסגרת התוכנית שבאחריות הוועדה. השר פרץ הורה להתמקד בפתיחת תפקידים אשר יוכלו לשמש את המשרתים בהם גם מאוחר יותר וישפרו את סיכוייהם למצוא תעסוקה בעתיד.

בין התפקידים שיוצעו: פיקוח על הפעילות בים במסגרת אגף ים וחופים, פיקוח על הדברה ברשויות המקומיות ומניעת הדברות לא חוקיות אשר עלולות לצאת משליטה ולפגוע בבריאות האדם ומגוון של תפקידים נוספים. על מנת לייעל את שירותם של בני השירות האזרחי שיגיעו מהמגזר הערבי ומהמגזר החרדי ייבנו מסלולי הכשרה מהירים שיאפשרו פעילות נכונה של המשרתים בתפקידם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בדיון בוועדת הפנים ואיכות הסביבה אמר השר פרץ, כי כאשר בודקים את הנתונים של השתתפות בני המגזר הערבי בשירות האזרחי, רואים שכמעט ואין גברים המשתתפים במסלול זה, אלא בעיקר נשים מהמגזר. לדבריו, הטמעת אלמנטים של שיפור הסיכוי להשתלב בשוק העבודה בתחום הסביבה במסגרת התפקידים שיוצעו לבני השירות האזרחי, ישנו באופן משמעותי את המאזן המגדרי וכך גם לגבי המגזר החרדי. מהלך זה יתרום הן למשרתים, הן לסביבה והן לקהילות בהן תתבצע עבודת המשרתים.

בנוסף, קבע השר להגנת הסביבה, כי הוא לא ישלים עם העובדה שישנן שכונות בישראל שנראות כמו עולם שלישי. ישנן קהילות בהן התושבים שורפים את הפסולת שלהם מחוץ לבית כי אין בישובים מערכת לאיסוף פסולת. השר הודיע כי הנחה להקצות כ-40 מיליון שקלים לביסוס תוכנית לטיפול בפסולת ברשויות חלשות. "אי אפשר להפריד בין עוני לסביבה ירודה. אני מתכוון להשקיע חלק גדול מהמאמץ שלי גם באוכלוסיה החרדית וגם באוכלוסיה הערבית. אל תתבלבלו, גם מי שגר בצפון תל אביב מושפע ממה שקורה בבני ברק. באיכות סביבה אין גבולות'' אמר השר פרץ.