הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


התעללות בבע''ח בל''ג בעומר: קריאה למשטרה להגביר את הפיקוח


בערב ל''ג בעומר בשנה שעברה נקלטו בעמותות השונות בעלי חיים עם כוויות בכל חלקי גופם לאחר שעברו התעללות קשה. המשרד להגנת הסביבה פנה למשטרה בבקשה להגביר את הפיקוח והאכיפה בערב החג והנחה את השירותים הווטרינריים לדאוג לתגבור האיסוף של בעלי חיים משוטטים. כמו כן מתריע המשרד על עלייה ניכרת בזיהום של חלקיקים העוברים בדרכי הנשימה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-04-2013


מבדיקת המשרד להגנת הסביבה עולה כי במהלך ל''ג בעומר מתרחשת תופעה מחרידה בה כלבים וחתולים מושלכים למדורות בעודם בחיים. המשרד פנה למפכ"ל יוחנן דנינו בקריאה להנחות את יחידות המשטרה להגביר את הפיקוח והאכיפה בנושא, ולגלות ערנות מיוחדת לפניות אזרחים על התעללות בבעלי חיים

בשנה שעברה נקלטו בעמותות השונות בעלי חיים עם כוויות בכל חלקי גופם לאחר שעברו התעללות קשה, רק חלקם הצליחו לשרוד אחרי קבלת טיפול רפואי. המשרד להגנת הסביבה הנחה את השירותים הווטרינריים לדאוג לתגבור האיסוף של בעלי חיים משוטטים לפני החג, ולתדרך את הגורמים הרלבנטיים על מנת למנוע הישנות מקרים מזעזעים אלה.

השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ: "העיניים מסרבות להאמין לתמונות הקשות שמצביעות על אכזריות. מי שמתאכזר לבעלי חיים, מתאכזר לחלשים ממנו וסופו שיתנהג כך גם כלפי בני אדם על כן אני דורש מהמשטרה לפעול בנחרצות נגד התופעה המזעזעת".

אזהרה מפני עלייה ניכרת בזיהום האוויר

עוד מתריע המשרד להגנת הסביבה כי בערב ל"ג בעומר צפויה עלייה ניכרת בזיהום של חלקיקים העוברים בדרכי הנשימה. מנתוני השנים הקודמות של תחנות ניטור איכות אוויר הפזורות ברחבי הארץ, עולה כי מדובר בזיהום בשיעור של פי שניים עד ארבעה מהרמות הנמדדות בימים בהירים ללא אובך.

בזמן הדלקת המדורות נפלטים לאוויר ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים, המסוכנים ביותר לבריאות בני האדם, ולאורך השנים נרשמת עלייה בפניות לחדרי המיון בבתי החולים. עיקר הנפגעים הינם חולי אסטמה והסובלים ממחלות כרוניות בדרכי הנשימה.

להלן המלצות המשרד להגנת הסביבה לצמצום הנזק הבריאותי והסביבתי במהלך החגיגות:

1. אין להשליך למדורה חומרי פלסטיק, ניילונים וכלים מקלקר כגון כוסות חד פעמיות. שריפתם של חומרים אלה גורמת לפליטה של חומרים מסרטנים.

2. אין לשרוף חלקי רהיטים העשויים מפורמאיקה, M.D.F או מלמין. חומרים אלה מכילים דבקים שונים שבזמן בערתם פולטים חומרים מסוכנים לאוויר.

3. אין להשליך למדורה עצים צבועים בצבע או בלכה.

4. אין להשליך למדורה לוחות אסבסט ומוצרים המכילים אסבסט כגון: חלקי גגות, אדניות, מיכלי מים וצינורות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק