הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עונה מוצלחת למגדלי הפלפלים בערבה


התמורה הממוצעת לק''ג של פלפלים באיכות יצוא בשוק המקומי עמדה השנה על 6.15 שקלים, גידול של 17% לעומת השנה שעברה. גם היבול בחממות גדול, והגיע ל-6,315 טון בחודשים ספטמבר עד מרץ, לעומת 5,856 טון בחודשים המקבילים בשנה שעברה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-04-2013


"יופי של ירקות" מעין יהב, משווקת הפלפלים הגדולה בישראל, מסכמת עונה מוצלחת למגדלים בערבה. לדברי דניאל לב, מנכ"ל האגודה, התמורה הממוצעת לק"ג של פלפלים באיכות יצוא בשוק המקומי, עמדה השנה על 6.15 שקלים, גידול של 17% מהשנה שעברה.

גם היבול בחממות גדל, והגיע ל-6,315 טון בחודשים ספטמבר עד מרץ, לעומת 5,856 טון בחודשים המקבילים בשנה שעברה. שיווק הפלפלים נמשך, ובעין יהב מקווים שהמגמה החיובית תישמר גם בחודשים הבאים.

העליה במחיר נובעת מנכונות גדלה והולכת של הצרכן הישראלי לשלם עבור תוצרת חקלאית בעלת מותג אמין, בדומה למדינות אירופה שם הצרכנים ורשתות השיווק מציבים דרישות לתוצרת איכותית ומוכנים לשלם עבורה. ההתארגנות של מגדלים רבים לשיווק "ביד אחת" באמצעות האגודה תורם אף הוא לקבלת מחיר הוגן ושמירה על יציבות מחירים ורציפות אספקה לשווקים.

בשנים האחרונות הרחיבה "יופי של ירקות" את פעילותה מחוץ לעין יהב והיא משווקת כעת פלפלים של חקלאים ממושבים וקיבוצים בערבה, בקעת הירדן ואשכול ובהם צופר, חצבה, פארן, עידן, קיבוץ יהל , נעמה, מושב תומר ועין הבשור.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק