הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תושבי מזרח לכיש מודאגים מריבוי החדירות לשטחים החקלאים


פלסטינים רעולי פנים וחמושים חטפו השבוע עובד תאילנדי שעבד בשדות מושב שקף. הוא שוחרר וחזר בכוחות עצמו אל המושב דרך הגדר הפרוצה. הטרקטור ומכשירי הריסוס נגנבו. תושב שקף: ''בכל ערב הם חוצים את הגדר וחוזרים חזרה לכפרים הערבים. המקרה הזה היה יכול להגמר אחרת''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-04-2013


באזור שקף שבמזרח לכיש חטפו השבוע פלסטינים, רעולי פנים וחמושים, פועל תאילנדי שעבד על טרקטור וריסס שדות. כך מדווח היום בני טוקר, כתב חדשות ערוץ 7.

העובד שוחרר כמה שעות לאחר מכן וחזר בכוחות עצמו אל המושב דרך הגדר הפרוצה. הוא סיפר לחקלאים ולמשטרה כי הפלסטינים החמושים גנבו את הטרקטור ואת מכשירי הריסוס.

אמיר אלנברג, תושב אליאב אומר לערוץ 7 שמדובר בתופעה מסוכנת, "לאחרונה עשרות מטרים מגדר ההפרדה הושחתו, ואין מי שיטפל בזה. בכל ערב הם חוצים את הגדר וחוזרים חזרה לכפרים הערבים. מה שקרה אתמול היה הסלמה של ממש, הם חטפו את התאילנדי שיצא לרסס בבוקר, תקפו אותו הכניסו אותו לרכב ולקחו אותו ואת הטרקטור. תצפיות של צה"ל זיהו אותם, אך הם הצליחו להמלט. בסוף הם שחררו את התאילנדי אבל זה יכול היה להיגמר אחרת".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לדבריו אירוע פלילי יכול להפוך בקלות לאירוע לאומני, "תאר לעצמך שהתאילנדי היה מתנגד, או שעל הטרקטור היה יהודי משקף, והוא היה מתנגד, זה היה עלול להיגמר חס ושלום, ברצח או בחטיפה. היום התאילנדים מפחדים לצאת לעבוד בשדות".

אלנברג מקווה שהצבא ומשרד הביטחון ייקחו אחריות, "אנחנו מצפים שקודם כל ישלימו את גדר הביטחון שהוקמה לפני 5 שנים והיום חלקים ממנה קרועים, שיגבירו את הפעילות הצבאית. הערבים מתחילים בפעילות פלילית וזה עובר לפעילות פח"עית, שיחזקו גם את היישובים החדשים בקו התפר, כמו שקף, נטע, כרמי קטיף ואליאב".