הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר החקלאות יוזם הקמת פארק למו''פ חקלאי ולטכנולוגיות


פארק המו''פ החדש ליד המינהל המחקר וולקני בקריה החקלאית בבית דגן יסייע למנף את פעילות המחקר והפיתוח תוך יצירת מאסה קריטית ויתרון לגודל בניצול יעיל של משאבי הידע וציוד מחקרי יקר ערך. הפארק יאפשר העברה מהירה ונוחה של ידע וטכנולוגיה ופיתוחים לתעשייה מתקדמת בישראל כדי למנף את ההחזר על ההשקעה הממשלתית במחקר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-04-2013


יוזמה חדשה של שר החקלאות יאיר שמיר: הקמת פארק למו"פ חקלאי ולטכנולוגיות ליד המינהל המחקר וולקני בקריה החקלאית בבית דגן. לדברי שר החקלאות, הקמת הפארק תיצור מרכז מוביל ופורץ דרך של חדשנות טכנולוגית חקלאית במדינת ישראל, אשר יביא להגדלת ההכנסות למדינה מהמסים ויצירת מקומות עבודה חדשים בעלי ערך מוסף גבוה במגוון תחומים.

הפארק יהיה מיועד לחברות בתחומי אגרו כימיה, מזון פונקציונאלי ותוספי מזון, זרעים וגנטיקה של צמחים, השבחה וגנטיקה של בעלי חיים, מטעים פרחים ותרביות רקמה, הנדסה גנטית בצמחים, אריזות חכמות, הנדסה חקלאית, רובוטיקה וחקלאות מדייקת, מים סביבה וקיימות, הדברה ידידות , הדברה ביולוגית ועוד.

פארק המו"פ החדש יסייע למנף את פעילות המחקר והפיתוח תוך יצירת מאסה קריטית ויתרון לגודל בניצול יעיל של משאבי הידע וציוד מחקרי יקר ערך. הפארק יאפשר העברה מהירה ונוחה של ידע וטכנולוגיה ופיתוחים ממנהל המחקר החקלאי לתעשייה מתקדמת בישראל כדי למנף את ההחזר על ההשקעה הממשלתית במחקר. כמו כן, יזורזו הליכי פיתוח של מוצרים וטכנולוגיות מגורמי המחקר והגברת התחרותיות של השוק הישראלי ע"י קיצור הזמן בהבאת טכנולוגיות חדשות לשוק.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ממשרד החקלאות נמסר כי הקמת פארק המו"פ תקדם את חזון ראש הממשלה, כפי שבא לידי ביטוי בהמלצות ועדת קנדל, בדבר מינוף המו"פ החקלאי ויצירת מרכז עולמי של חדשנות טכנולוגית חקלאית במדינת ישראל. להקמת הפארק תוקם חברה יעודית שתנהל פעילות עסקית תוך ביצוע שיתוף פעולה מחקרי על בסיס כוח אדם וידע שנצבר במנהל המחקר החקלאי. החברה שתנהל את קריית המו''פ תיזום שיתופי פעולה מחקריים עם החברות המסחריות תוך שימוש במתקני מינהל המחקר החקלאי, בידע ובכ"א כאשר התמורה תשולם למנהל המחקר החקלאי. הקניין הרוחני יירשם ע"ש מנהל המחקר החקלאי וכל התמלוגים המגיעים בגינו יהיו שייכים למינהל למחקר החקלאי.

יאיר שמיר נחשב לאחד המייסדים של תעשיית ההי טק הישראלית. שמיר ניהל ועמד בראש עשרות חברות היי וטק וקרנות הון סיכון. ב-1988 התמנה למנכ"ל חברת סאיטקס ישראל וכיהן בתפקידים אלה במשך 6 שנים, בהן הפכה החברה לפורצת דרך ומובילה עולמית טכנולוגיות לתעשיית הדפוס. בהמשך שמיר שימש כמנכ"ל חברת עלית, נשיא ומנכ"ל חברת ההייטק ויקון טלקומוניקציה, יו"ר ושותף ב"קטליסט", יו"ר שמיר תעשיות אופטיקה בע"מ וכחבר במועצות מנהלים של חברות היי-טק כמו מרקורי, אורכית, קבוצת DSP והפועלים שוקי הון ועוד.