הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חה''כ מירי רגב: מחיר העגבנייה יכול להביא לאינפלציה במשק


את הדברים אמרה הערב (ב') בכנס חירום של מטה המאבק נגד כוונת משרד האוצר להטיל מע''מ על פירות וירקות. בכוונתה של רגב לקיים פגישה עם שר החקלאות ולשמוע ממנו אם הוא בעד או נגד המס. ''אנחנו עוד לא מעלים להבות אלא מקימים ועד פעולה ובונים תכנית עבודה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-04-2013


"מחיר העגבנייה יכול להביא לאינפלציה במשק" כך אמרה הערב (ב') יושבת ראש ועדת הפנים, חה"כ מירי רגב מסיעת הליכוד ביתנו, שכינסה במשכן הכנסת כנס חירום נגד כוונת משרד האוצר להטיל מע"מ על פירות וירקות. לכנס הוזמנו מנכ"ל מועצת הצמחים, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מזכיר ארגון מגדלי הפירות, נשיא איגוד הסיטונאים, יו"ר ועדת סיטונאי שוק הכרמל ושוק מחנה יהודה ואחרים.

לטענת המשתתפים, תכניתו של שר האוצר יאיר לפיד להטיל מע"מ על פירות וירקות, מהווה פגיעה אנושה במשפחות מהמעמד הנמוך ופגיעה קשה ביותר במעמד הביניים הישראלי.

מטה המאבק טוען עוד כי הטלת מע"מ פירושה ייקור בסך 18% אחוז של הפירות והירקות, המהווים למעלה מ-20% מסל המזון של מעמד הביניים. ''השר לפיד מוכיח בצעד זה, כי במקום למצוא פתרונות יצירתיים ורציניים לצמצום הגרעון הוא מחפש את הכסף על העצים ובשדות''. 
  
  "להשאיר את המע"מ מחוץ לסלט'' זוהי סיסמת המאבק של רגב, שהצליחה בתחילת הקדנציה הקודמת בכנסת, להביא את נתניהו לבטל את הפטור, אחרי אישורו בממשלה.  לנוכח הפרסומים על הכוונה להטיל את המס שוב, אמרה הערב רגב: "אנחנו עוד לא מעלים להבות אלא מקימים ועד פעולה ובונים תכנית עבודה''. היא הוסיפה כי בכוונתה לקיים עם שר האוצר לפיד פגישה שתהיה פגישה גורלית, ולשמוע מפיו את עמדתו בעניין. אם יגיד שאין אמת בפרסומים, היא תפרק את מטה הפעולה. ואם לא - "הוא עוד ישמע ממני". כך אמרה

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

רגב ציינה עוד כי היא מקבלת משר החקלאות יאיר שמיר רוח גבית, לאחר פגישה שהיתה לה איתו. "השר צריך להוביל את המאבק שנועד להבטיח כי אזרחי ישראל יאכלו אוכל בריא", אמרה למשתתפי הכנס.

צבי אלון ממועצת הצמחים אמר כי אין היגיון לייקר לצרכן את הירקות והפירות, וכי זו תהיה טעות תזונתית ובריאותית אם במקום עגבנייה הילדים יאכלו במבה. אילן אשל מנכ''ל ארגון מגדלי הפירות ציין כי המאבק הציבורי צריך להתמקד בהורדת פערי התיווך הגבוהים של הסיטונאים ורשתות השיווק שמהווים את ליבת ההתייקרות.   "אנחנו עוברים זמנים קשים שמוחקים לנו את הרווחים. במיוחד עם מה שהרשתות מוכנות לשלם על הסחורה שלנו. הרשתות נוהגות בנו כעבדים. הממשלה צריכה להחליט על רגולציה לפיקוח על מחירי הרשתות שלא יתנהגו איתנו כמו חזירים".

רגב הודיעה כי במטה הפעולה שלה ישתתפו בעיקר האנשים מהשטח, וכי ההכנות נועדו למנוע מראש את הגזירה. תוספת המע"מ למחירי הירקות והפירות מסוכנת לדבריה, כי היא תגרור גל של התייקרויות מעל ומעבר לשיעור המס שעלולות לצאת משליטה.