הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תנועת המושבים מתנגדת לסיפוח שטחים חקלאיים לערים במרכז


התגובה באה בעקבות דיון שמתקיים היום (ג') במועצה הארצית לתכנון ובנייה בעניין תמ''א 35. בתנועה טוענים כי הרחבת הערים תפגע פגיעה אנושה בשטחי היישובים הסמוכים, תגרום לחיסול פרנסתם של החקלאים ותהווה פגיעה קשה באיכות החיים דווקא של תושבי הערים ששטחים אלו הינם הריאה ירוקה בין העיר לכפר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-04-2013


תנועת המושבים, מתנגדת בכל תוקף לדו"ח בנושא תמ"א 35, לפיו יורחבו ערים רבות במרכז הארץ על חשבון שטחים החקלאיים הפתוחים. התגובה באה בעקבות דיון שמתקיים היום (ג') במועצה הארצית לתכנון ובנייה.

"הפגיעה בישובים חקלאיים הינה בגדר בכייה לדורות'' אומר עו"ד עמית יפרח, יו"ר אגף קרקעות ואגודות שיתופיות בתנועת המושבים. ''הרחבת הערים תפגע פגיעה אנושה בשטחי היישובים הסמוכים, תגרום לחיסול פרנסתם של החקלאיים ותהווה פגיעה קשה באיכות החיים דווקא של תושבי הערים ששטחים אלו הינם הריאה ירוקה בין העיר לכפר והבטיחו סביבה פחות מזהמת ".

עו"ד יפרח מדגיש כי אין ספק שסיפוח שטחים חקלאיים והפיכתם לעירוניים יחליש את הפריפריה ויאיץ את המגמה הנדל"נית של גלישת הישובים העירוניים אל עבר השטחים החקלאיים, הסמוכים אל מדינת תל אביב, וכנראה לא זה מה שיוריד את המחירים או יפסיק את הביקוש. ''מדוע יבנה אדם את ביתו בעפולה או במעלות כאשר ישנה בניה מאסיבית בנתניה וכפר סבא" אומר עו''ד יפרח.

מזכ"ל תנועת המושבים מאיר צור, הוסיף כי המרחב הכפרי במדינת ישראל משרת מטרות לאומיות כגון שמירה על קרקעות המדינה, אספקת מזון טרי ומגוון, שמירה על גבולות המדינה ומטרות "ירוקות" כמו שמירה על שטחים פתוחים, מקורות המים ומשאבי הטבע. תנועת המושבים תוביל מאבק ללא פשרות על מנת למנוע את הפגיעה הצפויה בשטחים החקלאיים יחד עם המועצות האזוריות והארגונים החקלאיים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

תנועת המושבים, אחת מאבני היסוד במפעל הציוני, הנה הגדולה מבין תנועות ההתיישבות ומאגדת בתוכה 254 מושבים, הפרושים מאביבים שבצפון ועד פארן שבדרום ובהם מתגוררים כ-130 אלף אנשים. התנועה מייצגת את מושביה מול השלטון המרכזי ומשרדי הממשלה במגוון התחומים הנוגעים במרחב הכפרי כגון ומקפידה לשמור ולעקוב אחר זכויות האגודות וחבריהן בכל המוסדות השונים ולייצגן בבעיות המתעוררות ובנושאים שבמחלוקת, מול כל הגורמים הקשורים למרחב הכפרי. התנועה הנה נושאת הדגל במאבק על שימורו, ביסוסו ופיתוחו של המרחב הכפרי אשר יאפשר לדורות הבאים לעסוק בחקלאות תוך כינון סביבה אטרקטיבית ומאתגרת לתנועת המושבים תנועת נוער מפוארת של 35,000 חניכים.