הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


החברה לפיתוח הגליל מציינת 60 שנה להיווסדה


מליאת החברה מינתה את זאב מרקמן לתפקיד היו''ר ואת שגב ירבעם למנכ'ל החברה בכנס השנתי שציין 60 שנה להיווסדה. החברה לפיתוח הגליל נמצאת בבעלות 33 קיבוצי הגליל העליון וצפון רמת הגולן. זאב מרקרמן: ''יש לנו גם מה לומר על חזרתה של החקלאות למרכז העשייה הכלכלית ובשפה של העיתון דה מרקר - הכלי הבא של הסטארט-אפ ניישן הוא הטרקטור''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-05-2013


האסיפה שנתית של החברה לפיתוח הגליל, בבעלות 33 קיבוצי הגליל העליון וצפון רמת הגולן התקיימה השנה לציון 60 שנה להקמת החברה. זאב מרקמן מקיבוץ שמיר התמנה ליו"ר החברה במקום היו"ר היוצא ישראל עוז. שגב ירבעם מקיבוץ אורטל המכהן כעת כמנכ"ל "בראשית" מונה למנכ"ל החברה לפיתוח הגליל במקומו של זאב מרקמן .

ראש מועצה אזורית הגליל העליון, גיורא זלץ ברך את שגב ירבעם ואת זאב מרקמן על המינויים והודה לבעלי התפקידים שפעלו עד היום. "לפיתוח הגליל היה ויש חלק מכריע בבניית האזור. אירוע חגיגי זה הוא הזדמנות להביט בעיניים פקוחות על המקום שבו אנו נמצאים היום, לחשוב היכן נרצה להיות בעוד חמש או עשר שנים ואיך נגיע לשם. הייתי רוצה שהפעילות הכלכלית תאפשר לנו לפעול ללא תמיכה ממשלתית. הייתי רוצה שיזמים בתחומים השונים- הן עסקיים והן בתחומי חינוך, תרבות וספורט יבואו אלינו כי ימצאו כאן אווירה של יצירה, של חדשנות ושל צמיחה. כדי להצליח בכך נדרש להבין שפיתוח כלכלי הוא חלק מהאחריות שלנו, משימה מרכזית של המנהיגות האזורית וכי עלינו לפעול יחד להגשמת החזון וליצירת מסגרת ניהולית משותפת של כל הגופים באזור. להכין תוכנית עבודה רב-שנתית שנשענת על הגדרה נכונה של מטרות ויעדים ולשתף בה את התושבים, את המדינה ויזמים ומשקיעים חיצוניים שירצו להיות שותפים להצלחה". אמר זלץ.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

זאב מרקמן, היו"ר החדש, אמר כי הוא מצדיע לחזון ולתעוזה של המייסדים מלפני 60 שנה וציין, כי השם "פיתוח הגליל" הוא ציווי והצהרה. למרות שהמציאות השתנתה והכלים השתנו, הציווי וההצהרה נשארו רלוונטיים כיום לא פחות משהיו בעת ההקמה.

מפעלי פיתוח הגליל עברו מהפכה שקטה. מאתרי עיבוד תוצרת חקלאית, כאשר השיווק, הרכש והבקרה מבוצעים מחוץ לאתרי העיבוד, הפכו למפעלים לכל דבר אשר אחראים ליצירת יתרון תחרותי, שיווק, ניהול תזרים מזומנים ובקרה ועוד. "יש לנו גם מה לומר על חזרתה של החקלאות למרכז העשייה הכלכלית ובשפה של העיתון דה מרקר - הכלי הבא של הסטארט-אפ ניישן הוא הטרקטור" אמר מרקמן.

ח"כ עופר שלח (יש עתיד) שנכח בכנס ברך את החברה לפיתוח הגליל והדגיש כי שיתוף הפעולה בין הסיעות יש עתיד והבית היהודי אינו מצמצם את הפער האידאולוגי ביניהן, אך מאפשר מתן פתרון לבעיות שבעטיין קמה המחאה החברתית ויצאה לרחובות.

בפתיחת הכנס נשא מרקמן מילות הספד בעקבות מותו הפתאומי של צביקה רובינשטיין ז"ל, מנכ"ל מכון המחקר מיגל וציין את ההזדהות המוחלטת שהייתה לצביקה עם מיגל ועבודתו ללא לאות, יום ולילה לקידום המכון והמחקרים "צביקה הביא את מכון המחקר מיגל להישגים גדולים" אמר מרקמן. יהי זכרו ברוך.