הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


החקלאים מאיימים לשבש אספקת פירות וירקות


בהמשך לפרסומים כי משרד האוצר מתכוון להטיל מע''מ על פירות וירקות החל מה-1 ביוני, מאיים מטה המאבק של החקלאים על שיבושים באספקת תוצרת חקלאית ''הטלת המע''מ תפגע אנושות בצרכנים, בסוחרים, ובחקלאים. אנו נמחיש כיצד יראו השווקים ביום שלאחר הטלת המע''מ על פירות וירקות כבר בימים הקרובים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-05-2013


לאור החלטת שר האוצר יאיר לפיד להפחית את יעד הגירעון ל-2013 מ-4.9% ל-4.65%, ובהמשך לפרסומים שלא הוכחשו כי משרד האוצר מתכוון להטיל מע"מ על פירות וירקות החל מה-1 ביוני, מטה המאבק כנגד הטלת מע"מ על פירות וירקות יבחן במהלך היומיים הקרובים את האפשרות לשבש את אספקת הפירות והירקות לקראת חג השבועות בשבוע הבא.

ממטה המאבק נמסר: "הטלת המע"מ תפגע אנושות בצרכנים, בסוחרים, ובחקלאים. אנו נמחיש כיצד יראו השווקים ביום שלאחר הטלת המע"מ על פירות וירקות כבר בימים הקרובים".

מחר (ג') ב06:45 תערך פעילות מחאה ראשונה מול ביתו של שר האוצר יאיר לפיד בתל אביב. באירוע ישתתפו נציגי סוחרים משוק הכרמל והתקווה בת"א, דיאטנים ותזונאיות, נציגי ארגוני צרכנים, חקלאים, תנועות הקיבוצים והמושבים, והמשווקים של התוצרת החקלאית.

מטה המאבק מבקש להביא לשר האוצר לפיד ולשכניו פירות וירקות רגע לפני שמחירם יעלה ב-18% והם יתקשו לרכוש אותם בשווקים וברשתות בדיוק כמו משפחות קשות יום מהמעמד הנמוך, וכמו משפחות ממעמד הביניים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

כמו כן, פנה מזכיר ארגון מגדלי ירקות, מאיר יפרח, לשר האוצר וקורא לו לחזור בו מצעד זה. "לא די שהרסו ודרדרו בשנים האחרונות את החקלאים והחקלאות, בגביית מס מעסיקים בסכום של 130 מיליון ש"ח, בהעלאה לא מוצדקת של מחירי המים, באגרות ייחודיות, הרי כיום מתכוונים להנחית עליהם את המכה האחרונה'' אומר יפרח ומוסיף: "המזון הבסיסי לבריאות הציבור הוא ירקות ופירות, והעלאת מחיריהם תגביל ואף תמנע את צריכתם בציבור, במיוחד בקרב השכבות החלשות, ותפגע בבריאותם".

''זה שנים שמנסים לשלוף ממגירות האוצר מס זה, אך מבינים את נזקיו וחוזרים בהם. ערכו של מס זה הוא כאין וכאפס לקופת האוצר, אך לאוכלוסייה ולחקלאות זה מכה שלא יוכלו להתאושש ממנה. איננו מוכנים לשלם את מחיר קלות הדעת של ממשלות קודמות ולהשלים עם צעד פופוליסטי של ממשלה זו, שמחפשת לגרד כספים מן הגורן ומן היקב, ללא חשיבה אמיתית לגבי נזקיהם והשלכותיהם". אומר יפרח.

מזכיר ארגון מגדלי ירקות מוסיף שהמחאה תקיף את כל שכבות האוכלוסייה מכל המפלגות. כבר הערב ישקלו החקלאים את צעדיהם, כולל השבתת שווקים, צמצום הייצור, הפגנות נזעמות ברחבי הארץ. בהמשך יביא הדבר להקטנת מספר החקלאים ולאבטלה, לצמצום השטחים הירוקים בישראל, לעזיבת צעירים את אזורי החקלאות בפריפריה ובגבולות ישראל. מאיר יפרח מסכם, "זה מעשה לא חכם, לא ציוני ולא מוסרי. חפשו את הכסף במקום אחר".