הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


השר בנט נפגש עם ראשי המגזר החקלאי-התיישבותי בדרום


במפגש שנערך בקיבוץ משואות יצחק השתתפו גם יו''ר הלובי החקלאי ח''כ זבולון כלפה, מזכ''ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום וילן ועוד. בנט: ''תפקידי כשר כלכלה לא לישון בלילה כדי שהתעשיינים שלוקחים על עצמם סיכונים אדירים יוכלו לישון בשקט''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-05-2013


שר הכלכלה נפתלי בנט, ערך מפגש עם ראשי המגזר החקלאי-התיישבותי ונציגי קיבוצים ומושבים בדרום הארץ. המפגש נערך ביוזמת תנועת הקיבוץ הדתי במושב השיתופי משואות יצחק, והשתתפו בו יו"ר הלובי החקלאי ח"כ זבולון כלפה, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום וילן, ויו"ר שולחן הארגונים הכלכליים ניר מאיר.

המפגש נערך בתום טקס חנוכת קו היצור החדש במפעל עלבד במשואות יצחק. השר בנט שהיה אורח הכבוד פנה לבועז רוזמן, מנכ"ל עלבד ואמר לו: "אתה ישן בלילה? אני יודע מה זה להיות מנכ"ל מפעל, ואני אומר לכם, התפקיד שלי כשר הכלכלה הוא לא לישון בלילה כדי שאתה בועז, וחבריך, תוכלו לישון בלילה, ובבוקר לקום, לעבוד ולייצר. תפקידנו לפלס עבורכם את הדרך, לנקות את מסלולי ההמראה, ולא להפריע למי שהחליט להקים מפעל ולקח על עצמו סיכונים אדירים. היום אני יודע שאנחנו, המערכת השלטונית, מפריעים ובענק, ואני מבטיח לעשות כמיטב יכולתי כדי לשנות את המצב".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מזכ"ל הקיבוץ הדתי, נחמיה רפל, שהנחה את המפגש, אמר שאנשי ההתיישבות, ללא קשר להשתייכותם הפוליטית ואמנותם הדתית, תולים תקוות רבות בשרים וחברי הכנסת של הבית היהודי שיסייעו בחיזוק ושמירת המגזר הכפרי בישראל. בכירי המפלגה קיבלו עמדות מפתח בניווט כלכלת ישראל ויש לנצל זאת לביצור ההתיישבות החקלאית בכל חלקי ארץ ישראל.

נציגי הישובים בדרום העלו בפני השר בנט שורה של נושאים ובעיות במגוון תחומים. בין השאר עלתה בעיית הדיור במושבים באזור שפיר, וצוין שמחירה של חלקה למגורים במושבים עולה על חצי מיליון שקל וזאת בטרם מתחילה הבניה עצמה. לדברי חברי המושבים, העלות הגבוהה גורמת לכך שבני המושבים לא יכולים לאפשר לעצמם לבנות את ביתם במושב שבו גדלו. מדובר באזור שיש למדינה עניין לעבות בו את ההתיישבות ורמת המחירים הגבוהה חוסמת את ההתפתחות.

יו"ר הארגונים הכלכליים, ניר מאיר, העלה את נושא ההגבלים העסקיים וקרא לשר הכלכלה להוציא את העיסוק בנושא מחוק ההסדרים ולהעבירו למסלול של חקיקה רגילה. לדבריו, זהו נושא כבד משקל עם השלכות רבות על המגזר החקלאי, ולא ניתן להחליט בו בלי בדיקה מעמיקה ורק כחלק מהדיון הבהול בשלל הנושאים של חוק ההסדרים.