הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ישראל וסין חתמו על הסכם להרחבת סכום הפרוטוקול הפיננסי


בפגישת עבודה בין ראש הממשלה נתניהו לראש ממשלת סין נחתם הסכם על הרחבת סכום הפרוטוקול הפיננסי בין שתי המדינות בסך 400 מיליון דולר. עד היום נחתמו בין המדינות שלושה פרוטוקולים בסך כולל של 1.35 מיליארד דולר, ופרוטוקול נוסף שנחתם בשנה שעברה, המיועד לטכנולוגיות חסכון במים בתחום החקלאות בהיקף של 300 מיליון דולר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-05-2013


בפגישת עבודה שהתקיימה היום בביג'ינג בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש ממשלת סין לי קצ'יאנג, חתמה החשבת הכללית מיכל עבאדי-בויאנג'ו, על הסכם עם משרד האוצר הסיני בדבר הרחבת סכום הפרוטוקול הפיננסי בין שתי המדינות בסך של 400 מיליון דולר.

הפרוטוקול הוא הסכם פיננסי בין המדינות המאפשר להגדיל את הייצוא הישראלי לסין. זאת, באמצעות ערבויות המדינה התומכות בעסקאות יצוא לטווח ארוך. במסגרת זו עלויות המימון ליצואן הישראלי יורדות, דבר ההופך את העסקאות הישראליות לאטרקטיביות ומאפשר לישראל להישאר רלוונטית ומעניינת במגרש עסקאות היצוא הבינלאומיות.

עד היום חתמה מדינת ישראל, באמצעות אגף החשב הכללי, על שלושה פרוטוקולים פיננסיים עם סין בסך כולל של 1.35 מיליארד דולר. בשנת 2012 נחתם פרוטוקול פיננסי נוסף המיועד לטכנולוגיות חסכון במים בתחום החקלאות בהיקף של 300 מיליון דולר שיגדיל את סך הפרוטוקולים הפיננסיים ל-2.05 מיליארד דולר. מאז חתימת הפרוטוקולים הפיננסיים עם סין יצאו לפועל 236 עסקאות בהיקף כולל של 771 מיליון דולר. לאור הצלחת פעילות היצוא ובעקבות ניצול כמעט מלא של מסגרת הפרוטוקול הנוכחי, משרדי האוצר הישראלי והסיני חתמו היום על הסכם להרחבת הסכום.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "זה הסכם חשוב מאוד לקידום שיתופי הפעולה בין ישראל לסין. סין היא שוק עצום, ואם נגדיל במעט את נתח השוק שלנו כאן, זה יסייע משמעותית לכלכלת ישראל".

החשבת הכללית, רו"ח מיכל עבאדי-בויאנג'ו: "הרחבת הפרוטוקול מסמלת את הידוק היחסים הכלכליים בין המדינות בשנים האחרונות. אנחנו רואים כי קצב האישורים מהצד הסיני גדל. ומספר הפרויקטים שמגיעים אלינו לאישור לא מפסיק לצמוח. אנחנו רואים גם קבוצות חדשות שמשתמשות בהם, בין היתר בזכות ההסכם שחתמנו המיועד לטכנולוגיות מים. באמצעות הפרוטוקול הפיננסי, אשר מהווה כרית מימון אטרקטיבית, יצואנים ישראלים מצליחים להתמודד ולזכות במכרזים גדולים עם הממשל הסיני, דבר זה מגדיל את היקף הייצוא הישראלי וכפועל יוצא מגדיל את התוצר על ידי הגדלת התעסוקה ותשלומי המיסים"