הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אוסטרליה מתעניינת בטכנולוגיות ישראליות בתחום המים


במסגרת פעילות משרד הכלכלה במדינת מערב אוסטרליה, פועל השבוע ביתן לאומי בתערוכת המים המובילה OzWater, בה משתתפות חמש חברות ישראליות: IDE , עמיעד, נטפים, נירוסופט ו-WhiteWater. במדינה המערבית, בה מרוכזות מרבית תעשיית הכרייה, תיחשף תעשיית המים הישראלית בפני החברות המקומיות והממשל המקומי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-05-2013


החדשנות הישראלית מוכיחה כי לטכנולוגיות המים פוטנציאל עסקי גם מחוץ לתחומים המוניציפליים. תעשיית הכרייה, הנמצאת במגמת גידול במדינות רבות בעולם, משוועת לפתרונות בתחום השימוש והטיפול במים במכרות. סוגיות הנוגעות בניהול המים והטיפול בשפכים, כמו גם ההחמרה ברגולציה העולמית, מציבים בפני החברות אתגרים המאלצים אותן להתייעל ולתור אחר פתרונות חדשניים.

במדינות כמו אוסטרליה, דרום אפריקה, פרו וצ'ילה, בהם קיימים אזורים נרחבים הסובלים ממחסור במים ומרובים באתרי כרייה, השימוש במים מותפלים או מי ים הופך אלטרנטיבה מועדפת גם אם לפעמים אינם נמצאים קרוב לים והמים המותפלים צריכים להיות משונעים למרחקים גדולים. ניתן למנות כעשר מדינות יעד בסקטור המכרות בהן מתרכז כ-80% משוק תשתיות המים למכרות. לאוסטרליה שוק תשתיות המים הגדול ביותר והוא מוערך בכ-1.5 מיליארד $. אוסטרליה, מדינה עתירת מחצבים, נהנית מהעתודות הגדולות ביותר בעולם של: זהב, ניקל, אבץ ופחם חום.

במסגרת פעילות משרד הכלכלה במדינת מערב אוסטרליה, פועל השבוע (10-8 במאי) ביתן לאומי במסגרת תערוכת המים המובילה באוסטרליה OzWater, בו תיקחנה חלק 5 חברות ישראליות: IDE , עמיעד, נטפים, נירוסופט ו-WhiteWater. במדינה המערבית, בה מרוכזות מרבית תעשיית הכרייה, תיחשף תעשיית המים הישראלית בפני החברות המקומיות והממשל המקומי.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במסגרת הפעילות בתערוכה, ובעקבות עבודה מאומצת של הנספחת המסחרית של משרד הכלכלה באוסטרליה, הגב' אתי לוי, חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם Rio Tinto - תארח סמינר ייחודי בנושא טכנולוגיות מים ישראליות. במהלך הסמינר המשלחת הישראלית תציג בפני קהל של למעלה מ-100 משתתפים את מגוון הטכנולוגיות הישראליות בתחום. בקהל יישבו מנהלי תחום החדשנות הטכנולוגיות בריו טינטו, בכירים בתחום איכות סביבה ומים בריו טינטו, חברות המים של מערב אוסטרליה, שר החקלאות והמזון של מדינת מערב אוסטרליה, שר המים והיערות של מערב אוסטרליה וראשי עיריות ומחוזות, חברות הנדסה, בעלי מפעלים מסקטורים שונים.

הנספחת המסחרית של משרד הכלכלה באוסטרליה, הגב' לוי: "אני מקווה שפעילות זו ופעילויות נוספות יביאו לחשיפת יכולותיה המדהימות של תעשיית המים הישראלית ותסייע ליצואנים ישראלים לחדור לשוק האוסטרלי. אנו צופים כי בחודש אוקטובר תגיע לישראל משלחת איכותית מאוסטרליה לרגל תערוכת Watec 2013."

בתוך כך, היום נמסר ע"י הגב' לוי כי חברת Nubian האוסטרלית חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת מים מובילה ישראלית. החברה האוסטרלית היא אחת המובילות באספקת פתרונות לתחום המים העירוני. שיתוף פעולה זה מצביע על העניין הרב שיש באוסטרליה בטכנולוגיות הישראליות.