הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אות 'החקלאי המצטיין' הוענק ל-13 חקלאים, אנשי מחקר והדרכה


בטקס חגיגי במעמד שר החקלאות יאיר שמיר, העניקה מועצת הצמחים את אות החקלאי המצטיין ל-13 חקלאים בענפי הירקות, הפירות, הדרים וזית, וכן לנציגים מבין אנשי המחקר וההדרכה בתחומי הצומח. מנכ''ל מועצת הצמחים: ''מאחורי כל פרי וירק מסתתרת הרבה אהבה וזיעה של חקלאים, אשר משקיעים ממרצם, כדי לספק לאוכלוסיה בישראל, ואף לייצא בכבוד, תוצרת חקלאית טרייה ואיכותית''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-05-2013



צילום: בועז רבינוביץ

מועצת הצמחים העניקה ביום חמישי האחרון את אות "החקלאי מצטיין" ל-13 החקלאים המצטיינים בטקס וחגיגי, במעמד שר החקלאות יאיר שמיר. אות ההוקרה הוענק ל-13 החקלאים המצטיינים בענפי הירקות, הפירות, הדרים וזית, וכן לנציגים מבין אנשי המחקר, ההדרכה בתחומי הצומח. לרשימת החקלאים המצטיינים והנימוקים לבחירתם לחצו כאן.

המצטיינים נבחרו על פי קריטריונים שונים ובהם - הצטיינות בתרומה לענף החקלאות בכללותו, תוך הקפדה על תרבות חקלאית ויעילות בעבודה ובניהול משק, הטמעת שיטות חדשניות ויישום רעיונות מקוריים, הישגים יוצאי דופן ועמידה בתקני ייצור, תרומה משמעותית בתחומי המחקר וההדרכה, קידום והעדפת תוצרת ישראלית ועוד.

"מאחורי כל פרי וירק מסתתרת הרבה אהבה וזיעה של חקלאים, אשר משקיעים ממרצם, כדי לספק לאוכלוסיה בישראל, ואף לייצא בכבוד, תוצרת חקלאית טרייה ואיכותית" אמר מנכ"ל מועצת הצמחים, צבי אלון. "אנחנו מאמינים שהשאיפה למצוינות היא בין התכונות הבולטות של חקלאי ישראל ובזכותה הגיעה החקלאות המקומית להצלחות רבות ושיאים ברמה הבינלאומית"

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

שר החקלאות, יאיר שמיר בירך את החקלאים והנבחרים ואמר כי המוניטין שחקלאי ישראל קנו לעצמם בעולם נגזר מהיזמות בלתי נדלית שלהם, מתחושת שליחותם לעבד את אדמת המולדת ומנחישותם להתמודד עם מגבלות הטבע והאקלים על ידי שימוש בטכנולוגיות חדישות תוך התייעלות מתמדת. השר ציין כי משרדו יעמיד את המו״פ החקלאי בראש סדר העדיפויות על מנת לאפשר את המשך ההצטיינות של החקלאות הישראלית בעולם ובכך להעצים את תרומתה לייצוא הן בתוצרת טרייה והן בתשומות תוך הרחבת מעגלי התעסוקה במשק. במסגרת האירוע המועצה גם הודתה למנכ"ל משרד החקלאות היוצא מר יוסי ישי על תרומתו ופועלו הרב למען החקלאים והחקלאות בישראל

מועצת הצמחים בראשות המנכ"ל צבי אלון הוקמה בשנת 2004 ומורכבת מארבעה ענפים: ענף הירקות, ענף הפירות, ענף פרי ההדר וענף הזית. מועצת הצמחים הינה מועצה סטטוטורית הפועלת על-פי חוק ומורכבת מנציגי ממשלה ונציגי ציבור. המועצה פועלת במספר מישורים ובהם: מחקר החקלאי ומחקר שווקים, עידוד ופיתוח ענפי החקלאות השונים לרבות שיטות עיבוד והעלאת פריון העבודה, ביטוחים כנגד אסונות טבע, פריסת מערך הדברה ארצי לצמצום מזיקים בחקלאות, וכן פעילות לויסות יעיל של התוצרת החקלאית תוך אספקה סדירה של פירות וירקות לכלל האוכלוסייה במחירים הוגנים הן למגדלים והן לצרכנים.