הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סטודנטים מויאטנם ישתתפו בתכנית חונכות חקלאית בעמק הירדן


50 סטודנטים וייטנאמיים הגיעו לשנת חונכות חקלאית המתקיימת בשיתוף המכללה האקדמית כנרת והוועדה החקלאית של צמח ניסיונות בעמק הירדן.

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-05-2013




חמישים סטודנטים מוויטנאם הגיעו לאחרונה לישראל וישתתפו בתכנית חונכות חקלאית, המשותפת למכללה האקדמית כנרת והוועדה החקלאית של צמח נסיונות בעמק הירדן. מטרת התכנית שתימשך שנה, היא לאפשר לסטודנטים הוויאטנמים לימוד והתנסות מעשית בחקלאות מודרנית בישראל. התוכנית משמשת כמרכז הדרכה ומחקר חקלאי אזורי, המאפשר לשמור על הקשר החשוב בין המחקר והפיתוח האקדמי ובין היישום והפיתוח של טכנולוגיה ושיטות עיבוד מתקדמות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לדברי דגנית לייש, מנהלת היחידה ללימודי תעודה במכללה האקדמית כנרת,  היחידה ללימודי תעודה רואה את שילוב המגזר החקלאי-עסקי כחלק מהותי וחשוב בתוכנית, מתוך אמונה כי חשיפת הסטודנטים לפעילותם, מוצריהם, הטכנולוגיות החדשניות של המפעלים, חברות ומשקים פרטיים וציבוריים בישראל, תתרום לביסוסה של מדינת ישראל כמעצמה טכנולוגית-חקלאית, בעלת מוניטין בינלאומי בפיתוח חקלאי, כלכלי וחברתי ואף טומנת בחובה פוטנציאל עסקי. שיתוף הפעולה בין הוועדה החקלאית של צמח ניסיונות לבין המכללה בתוכנית החונכות החקלאית של הסטודנטים  הוויאטנמים, מאפשר לשמור על הקשר החשוב בין המחקר והפיתוח האקדמי ובין היישום והפיתוח של טכנולוגיה ושיטות עיבוד מתקדמות. בהמשך להצלחת התוכנית עם הקבוצה הוויאטנמית, נערכת המכללה לקליטת קבוצות ממדינות נוספות.