הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עדכון ארבה: מסוקים לניטור הבקיעים וקו טלפון לשירות הציבור


משרד החקלאות מפעיל מסוקים לניטור היקף נרחב יותר של בקיעות הארבה בנגב. החל מהבוקר מופעל קו טלפון לשרות הציבור, לדיווחים על בקיעה של ארבה או התרוממות נחילים לאוויר הצפויה להתרחש בעוד ימים ספורים. שר החקלאות יאיר שמיר: ''אין תקדים לאירוע בסדר גודל כזה במדינת ישראל. המשרד פועל מול ארגונים הבינלאומיים ''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  13-05-2013


משרד החקלאות החל לעשות שימוש במסוקים בכדי לנטר מהאוויר על פני שטח נרחב יותר את היקף הבקיעות של הארבה בנגב. ''התמונה מהאוויר מעודדת'' אומרים במשרד החקלאות ''בשטח נצפים פחות נחילים ממה שהיו עד עתה. עם זאת, ישנה כבר חדירה של ארבה שבקע בשטח סיני, העושה את דרכו על רגליו לתוך גבולות ישראל'' בעוד מספר ימים יחל להתרומם מהקרקע ויעופף לכיוון ישראל כפי שקרה עם הנחילים בחודש מרץ, דבר שכמובן מגדיל משמעותית את היקף הטיפול המקומי.

החל מהבוקר מפעיל משרד החקלאות בחדר המצב קו טלפון לשרות הציבור, לדיווחים על בקיעה של ארבה או לחלופין על התרוממות נחילים לאוויר. השרות יפעל בין השעות 8:00 בבוקר ל- 19:00 בערב, בטלפון מס': 08-9920981. כזכור, בהנחית שר החקלאות יאיר שמיר, נפתח אתמול חדר המצב בשטח שירכז פעילות בכל הגזרות ויקבל החלטות אד-הוק בהתאם לצורך, וכן יתאם בין כלל הגורמים לרבות אנשי משרד הביטחון, החקלאים ונציגי המועצות האזוריות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במשרד החקלאות מעריכים כי למרות שעד כה הנזקים לחקלאות הם מינוריים, כיוון שמדובר במתקפה מתמשכת עלולים להיגרם נזקים בעתיד, לנוכח התחזיות על חדירת להקות ארבה חדשות ממצרים. בשלב זה לא ברור כמה זמן ימשך האירוע, ולכן לא ניתן להעריך את היקף הנזקים העתידיים.

לדברי שר החקלאות שמיר, אין תקדים לאירוע בסדר גודל כזה במדינת ישראל. לצד ריכוז מאגר הנתונים לטובת האירועים העתידיים ותגבור פעולות ההדברה השטח, משרד החקלאות פועל מול ארגונים הבינלאומיים בראשם ארגון המזון והחקלאות של האו״ם במטרה לסייע למצרים לרסס את הבקיעים בסיני.

מרים פרוינד, מנהלת השירות להגנת הצומח במשרד החקלאות מעריכה, כי השבוע הקרוב יהווה נקודת המפנה בין המעבר משלב הקרקעי לשלב התעופתי של הארבה, וכי תוך כשבוע ימים חלק מלהקות הארבה יתרוממו לאוויר וחלקן ימשיך להתקדם על הקרקע, דבר שיפתח שתי חזיתות לטיפול במקביל.