הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פקח רשות הטבע והגנים הותקף בבריכת הנופרים


קבוצת רוכבי אופנועים וטרקטורונים התבקשו לעזוב את אזור הבריכה בגן הלאומי ירקון, ובתגובה תקף אחד מהם את פקח רשות הטבע והגנים כשהלם עם קסדה בראשו. הפקח הובהל לבית החולים ונזקק לתפרים בראשו. ''לצערנו, זו איננה התקרית הראשונה באזור'' אומרים ברשות הטבע והגנים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-05-2013


פקח רשות הטבע והגנים הותקף על פי החשד בגן הלאומי ירקון על ידי רוכב טרקטורון שהתבקש לעזוב את המקום יחד עם חבריו. אתמול (ד') בשעות אחר הצהריים נכנסה קבוצת רכובה על אופנועים וטרקטורונים לבריכת הנופרים בגן לאומי ירקון. פקחית רשות הטבע והגנים שנכחה באותה שעה בגן הלאומי ביקשה מהקבוצה לעזוב את המקום שכן חל איסור כניסה עם כלי רכב לאזור בריכת הנופרים. כשהקבוצה התעלמה מבקשתה בהפגנתיות, קראה לפקח נוסף שהגיע למקום יחד עם כוחות מג"ב.

גם לאחר שפקחי הרשות וכוחות מג"ב הסבירו להם שמדובר בעבירה על החוק, הם סרבו לעזוב את המקום.  "ביקשנו מהם להזדהות, אך הם סירבו. שניים מהם היו עם קסדות ומשקפי רכיבה וברגע שהודענו להם שהם מעוכבים עד שיזדהו, הם ניסו לברוח" סיפר היום אורי סולימני ל-ynet. בשלב מסויים הרים אחד מרוכבי הטרקטורונים את הקסדה שהיתה בידיו והטיח אותה בראשו של סולימני.  "הוא היכה בראשי בכל הכוח. לא איבדתי את העשתונות וריססתי את שניהם בגז מדמיע, בעוד חברו מנסה לתקוף אותי. נטרלתי אותם מיד ולמקום הגיעו ניידות משטרה שעצרו אותם. נאלצתי להשתמש בג מדמיע כי חשתי סכנה מיידית לחיי".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

סולימני הובהל לחדר המיון בבי"ח בלינסון ונזקק לתפרים רבים בראשו. שניים מחברי הקבוצה הובאו למעצר במשטרת פ"ת ותלונה הוגשה נגדם, השאר קיבלו קנסות מפקחי רשות הטבע והגנים.

''לצערנו, זו איננה התקרית הראשונה באזור'' אומרים ברשות הטבע והגנים. ''רק בחודש האחרון היתה תקיפה נוספת בגן הלאומי, השחתה של שלטים ושריפה שנגרמה ע"י מבקרים בבריכת הנופרים''.