הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הטיפול בארבה: נציג האו''ם ביקר בסוף השבוע בישראל


בעקבות סיור שערך בשטח, סבור קרוסמן כי ההחגבים שבקעו מביצים שהטילו הנקבות בשטח, יחל להתרומם מהקרקע בעוד כשבועיים. בשלב התעופה הראשוני, הארבה מסוכן מאוד כיוון שהוא צורך כמות גדולה של מזון לקראת חזרתו לסודן. על פי משרד החקלאות, ישנה תנועה דו-סטרית של חגבים שעדיין הולכים על הקרקע משני עברי הגבול עם מצרים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-05-2013


קית קרוסמן, מהיחידה ללוחמה בארבה בארגון המזון והחקלאות של האו"ם (FAO) , ביקר בסוף השבוע בישראל, זאת בעקבות הזמנתו של שר החקלאות יאיר שמיר ובמסגרת הטיפול שמנהל משרד החקלאות במתקפת הארבה.

במהלך סיור שערך בשטח, אמר קרוסמן כי הוא סבור שהארבה בנגב נמצא ברובו "בשלב 4". המשמעות היא, שהחגבים שבקעו מביצים שהטילו הנקבות בשטח, יחלו להתרומם מהקרקע ולעוף בעוד כשבועיים. לדבריו, בשלב התעופה הראשוני, הארבה מסוכן מאוד כיוון שהוא צורך כמות גדולה של מזון בכדי לאזור כוח לקראת התעופה שלו חזרה לסודן. קרוסמן התרשם מאוד מהאופן וקצב העבודה של משרד החקלאות ושיבח את המשרד על מלחמתו העיקשת.

שר החקלאות יאיר שמיר מציין כי אין תקדים לאירוע בסדר גודל כזה במדינת ישראל, וכי שיתוף הפעולה עם הארגונים הבינלאומיים הוא חיוני להצלחת התמודדות עם הארבה, מעבר לריכוז מאמצי ההדברה בלהקות הקיימות ובניית מאגר הנתונים לטובת האירועים העתידיים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

על פי משרד החקלאות, ישנם פחות נחילים לעומת השבוע הקודם, והם ממוקדים ופחות מפוזרים בשטח. בגבול מצרים  ישראל ישנה תנועה דו-סטרית משני עברי הגבול של נחילים שעדיין הולכים על הקרקע. כל נחיל שנכנס לשטח ישראל מרוסס על ידי צוותי משרד החקלאות, בדרך כלל קרקעית, ועל פי הצורך גם מהאוויר. משרד החקלאות ממשיך לנטר את השטחים ולרסס את הארבה על בסיס יומי.

בשבוע שעבר פתח משרד החקלאות חדר מצב בשטח וקו לשרות הציבור לדיווח על בקיעה של ארבה או לחלופין על התרוממות נחילים אל האוויר. הקו פועל בין השעות 8:00 בבוקר ל- 19:00 בערב, בטלפון מס': 08-9920981. חדר המצב מרכז את הפעילות בשטח ומתאם בין כלל הגורמים לרבות אנשי משרד הביטחון, החקלאים ונציגי המועצות האזוריות.

במשרד החקלאות מעריכים כי למרות שעד כה הנזקים לחקלאות הם מינוריים, עלולים להיגרם נזקים בעתיד מכיוון שמדובר במתקפה מתמשכת לנוכח התחזיות על חדירת להקות ארבה חדשות ממצרים. בשלב זה לא ברור כמה זמן ימשך ולא ניתן להעריך את היקף הנזקים העתידיים.