הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


היקבים הישראלים יוצאים לגרמניה


יקבי רמת הגולן, הרי גליל, קרנאטי, טפרברג, גבעות, יקבי האלה, ברקן וארפי יציגו באירוע טעימות יין ישראלי שיתקיים לראשונה בעיר המבורג ביום רביעי הקרוב. מטרת האירוע היא להציג את היין הישראלי לשוק הגרמני של רשתות השיווק היוקרתיות והגורמה, ולהציב אותו בשורה אחת עם יינות איכות הנמכרים על המדפים בגרמניה ומגיעים מצ'ילה, דרום אפריקה ואוסטרליה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-05-2013


שמונה יקבים ישראלים ישתתפו ביום רביעי הקרוב באירוע טעימות יין ייחודי, שיתקיים בעיר המבורג שבגרמניה. האירוע, שמטרתו לחשוף את היין הישראלי לשוק הגרמני, מאורגן על ידי הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה הישראלי בברלין, בשיתוף עם מכון היצוא הישראלי ולשכת המסחר של המבורג.

היקבים שגויסו באמצעות מכון הייצוא - רמת הגולן, הרי גליל, רקנאטי, טפרברג, גבעות, יקבי האלה, ברקן ויקב ארפי, יקיימו בנוסף גם סמינרים בנושא היין הישראלי, ע"י מומחים בתחום, בהם יוצגו בתי הגידול והמקורות ההיסטוריים של היין הישראלי שייצורו החל בארץ עוד בימי קדם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הקהל שהוזמן לאירוע מורכב מקהל מקצועי של יבואנים, קניינים, סומלייז, רשתות שיווקות עיתונאים ומובילי דעת קהל בגרמניה. בין היתר אישרו את השתתפותם קניין היין הראשי של רשת אדקה הגרמנית, רשת סופרמרקטים גרמנית בעלת כ-12,000 סניפים ונתח שוק של 26% בגרמניה והסומלייה של רשת בתי מלון מובנפיק היוקרתית בהמבורג.

גרמניה מהווה יעד אטרקטיבי ליצואנים הישראלים. שוק היין בגרמניה, מקיים מסורת ארוכת שנים של הערכה לאלכוהול, מגלגל מדי שנה 7.5 מיליארד אירו ולמעשה, 20% מצריכת האלכוהול באירופה כולה נמכרת בגרמניה.

חמדת שגיא, הנספחת המסחרית של משרד הכלכלה בברלין אומרת כי על אף שישראל ידועה בגרמניה בשל חדשנותה הטכנולוגית, לא רבים מכירים את תעשיית היין הצעירה והדינאמית של ישראל והיא מזוהה כפונה בעיקר לשוק היין הכשר. בגרמניה קיים עניין ביינות איכותיים והיקבים הישראלים עומדים בתקני האיכות הגבוהים ביותר. יחד עם זאת התחרות על מקום במדף המכירות מאתגרת מאחר והצרכן הגרמני רוכש יין בעלות נמוכה יחסית של כ-3 יורו. ''מטרת האירוע היא להציג את היין הישראלי לשוק הגרמני של רשתות השיווק היוקרתיות והגורמה, ולהציב אותו בשורה אחת עם יינות איכות הנמכרים על המדפים בגרמניה ומגיעים מצ'ילה, דרום אפריקה ואוסטרליה''.

על פי נתוני משרד הכלכלה, סך ייצוא היין והמשקאות החריפים מישראל ב-2012 עמד על 29.8 מיליון דולר לעומת 26.7 מיליון דולר ב-2011.