הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נתפס משלוח של מאות בעלי חיים מארה''ב שנשא אישורים מזוייפים


המשלוח שכלל 227 איגואנות, 85 נחשים ו-20 צבים לווה בתעודות בריאות מזוייפות. בעלי חיים המגיעים מחו''ל ללא תעודות בריאות ורישיונות כנדרש עלולים להביא עימם מחלות המסכנות את בריאות הציבור ובעלי החיים ועשויות אף לגרום למוות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-05-2013


משלוחים של בעלי חיים שעוררו את חשדם של רופאי השירותים הווטרינרים של משרד החקלאות בנתב"ג, הובילו אתמול לתפיסתם של 330 בעלי חיים - לטאות, נחשים וצבים. המשלוחים היו מיועדים לחוות חיות במרכז, שמוכרת בעלי חיים לחנויות ברחבי הארץ. לאור החשד, הנושא הועבר לפקחי יחידת האכיפה והחקירות של המשרד.

פקחי משרד החקלאות החלו באיסוף מודיעין אודות החשוד, ומשלוחיו נבדקו בקפידה. ואכן, אתמול התברר החשד כמוצדק. המשלוח האחרון שהגיע מארה"ב, שכלל 227 לטאות מסוג איגואנות, 85 נחשים מסוג פיתון וקרחן התירס ו-20 צבים מסוג צב סודני רגל אדומה, לווה בתעודות בריאות מזוייפות.

בבדיקת בעלי החיים נמצאו במשלוח עשרות קרציות במצב הפרייה מתקדם. משלוח הכולל קרציות, לא היה מקבל אישור במדינת המקור על ידי הרופא הממשלתי. הקרציות הינן סוג של טפילים המעבירים מחלות הפוגעות בבני האדם, כדוגמת: קדחת הבהרות שהינה מחלה מסוכנת במיוחד, הגורמת להתייבשות, שיתוק ובמקרים קיצוניים אף למוות.  אי לכך, נלקחו הצבים שבמשלוח להסגר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לאחר חקירה, הודה החשוד כי זייף את אישורי הייבוא החתומים על ידי רופא וטרינר. נגד החשוד נפתחו הליכים משפטיים. ד"ר צביקה אבני, רופא וטרינר אחראי של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות בנתב"ג: "בעלי חיים המגיעים מחו"ל ללא תעודות בריאות ורישיונות כנדרש עלולים להביא עימם מחלות המסכנות את בריאות הציבור ובעלי החיים ועשויות אף לגרום למוות. בנוסף, הכנסת מינים שאינם קיימים בישראל תפגע פגיעה קשה באיזון האקולוגי של החי והצומח בישראל ולנזק סביבתי".