הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אגם ההיפופוטמים בספארי עובר שיפוצים


עופות המים וההיפופוטמים שהשתכשכו במימי האגם במשך 16 השנים האחרונות עזבו את ביתם לצורך שיפוצים. במהלך החודשים הקרובים יועמק האגם ודפנותיו יעובו בבטון. עם בוא החורף יתמלא האגם שוב במים והדיירים ישובו לביתם החדש והמשודרג

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-05-2013



אגם ההיפופוטמים בספארי ברמת גן. צילום: טיבור יגר

אגם המים הגדול בספארי ברמת גן היה במשך 16 השנים האחרונות ביתם של ההיפופוטמים ועופות המים ששכשכו בו להנאתם רוב שעות היום. השנה החליטו בספארי שהגיע הזמן לשפץ את האגם בכדי לשפר את איכות חייהם של בעלי החיים שנמצאים בו.  מדובר בתהליך ארוך במהלכו נשאבו כבר רוב המים מהאגם, ורק לאחר שיתייבש יחלו עבודות התשתית להעמקתו ולהגדלת שטחו.

המטפלים ואנשי התחזוקה בספארי נערכו מבעוד מועד לעבודות שיפוץ נרחבות של האגמים הדרומיים, בכדי להכשירם לשהייה ממושכת של ההיפופוטמים בחודשים הקרובים. לאחר שהחל תהליך הייבוש של האגם הבינו ההיפופוטמים שמקור המים שלהם הולך ומתדלדל והם יצאו לחפש להם מקום מים אחר עד שהגיעו לאגמים הדרומיים. מי שלא אהבו כל כך את השינוי היו ציפורי הפלמינגו שעדיין נותרו באגם אף שלא נותרו בו כמעט מים. בימים הקרובים, המטפלים יסייעו להם להגיע לביתם החדש בעזרת חגורה אנושית שתעטוף אותם בכדי להגן עליהם מפני בעלי חיים אחרים, ותוביל אותם לחוף מבטחים ולמקור מים זמין אחר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

האגם הישן עם 30 אלף קוב מים הגיע לעומק של כמטר וחצי ואכלס 25 היפופוטמים. לאחר העמקתו יגיע גובה המים ל-2 מטרים ברוב אזוריו, כך שלבעלי החיים השוהים בו יהיה הרבה יותר נעים ונוח באגם גדוש במים. הדפנות ימולאו בבטון עם מספר יציאות, ובכך ימנע חלחול של מים וגם הצורך למלא את האגם לעתים תכופות. העבודות צפויות להסתיים עד סוף הקיץ, ולאחריו ימתינו בספארי לירידת הגשמים שימלאו מחדש את האגם.