הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ישראל ופרו סיכמו על שיתוף פעולה כלכלי ואסטרטגי


בפגישות שערך שר החקלאות יאיר שמיר עם ראשי הממשל הפרואני נדונו דרכים לשיתוף פעולה אקדמי ותרבותי בין המדינות, וקידום פרויקטים בתחומים שונים. השקעות החברות הישראליות בשוק הפרואני נאמדות בהיקף של למעלה ממיליארד דולר. השר שמיר: ''הממשל הפרואני רואה בישראל שותף אסטרטגי לפיתוח כלכלי של פרו, זאת בזכות יכולותיה של ישראל בטכנולוגיות החקלאיות, הביטחוניות והתעשייתיות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-05-2013


״הממשל הפרואני רואה בישראל שותף אסטרטגי לפיתוח כלכלי של פרו, זאת בזכות יכולותיה של ישראל בטכנולוגיות החקלאיות, הביטחוניות והתעשייתיות״. כך אמר היום (ד') שר החקלאות יאיר שמיר, בתום סבב פגישות עם בכירי הממשל בפרו, ביניהם נשיא הרפובליקה, אויינטה הומאלה, ראש הממשלה, חואן פדריקו חימנז ושר החקלאות הפרואני, מילטון פון-הסה.

בפגישות בין השר שמיר לראשי הממשל הפרואני נדונו הדרכים לשיתוף פעולה וקידום הפרויקטים בין המדינות בתחומי החקלאות, המים, המאבק בטרור הסמים והלבנת הון, פיתוח מערכות תעשייתיות-ביטחוניות ושיתוף פעולה אקדמי ותרבותי בין המדינות. השקעות החברות הישראליות בשוק הפרואני בתחומי האנרגיה, החקלאות, הרפואה והתקשורת נאמדות בהיקף של למעלה ממיליארד דולר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

״התרשמתי כי קיימת הערכה רבה ליכולותיה הטכנולוגיות והמדעיות של מדינת ישראל'' אומר השר שמיר. ''הממשל הפרואני מעריך את התרומה של ישראל לפיתוח כלכלת המדינה, בדגש על התחום החקלאי, ומעוניין להגביר את מעורבותן של החברות הישראליות במדינה בתחומי החקלאות, המים והתעשייה. צמיחתה המרשימה של הכלכלה הפרואנית בשיעור שנתי של 6%, בשילוב עם היציבות הפוליטית ומדיניות עידוד השקעות זרות, פותחים פתח להשתלבותן של החברות הישראליות ב"נס הכלכלי הפרואני״.

נשיא פרו, הומאלה, הוזמן לביקור בישראל על ידי נשיא המדינה, שמעון פרס, ועדכן את השר שמיר כי בקרוב יודיע על מועד הביקור. שר החקלאות הפרואני, פון-הסה, הוזמן לבקר בישראל על ידי עמיתו הישראלי, יאיר שמיר, עם ההמלצה לעמוד בראש המשלחת העסקית לתערוכת המים הבינלאומית "ווטק", שתערך באוקטובר הקרוב בתל אביב.