הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הוחזקו בניגוד לחוק: כלבי אמסטף ופיטבול פונו ממשתלה בשרון


פקחי משרד החקלאות פינו ממשתלה ברמת השרון 3 כלבי אמסטף ופיטבול, המשתייכים לגזעים שהוגדרו בחוק כגזעים מסוכנים. הכלבים הוחזקו במקום בניגוד לחוק, ללא חיסון לכלבת נגד כלבת, ללא סירוס ולא נשארו עליהם שבב אלקטרוני. במקום נמצאו גם עופות שלא חוסנו נגד מחלת הניוקסל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-05-2013


שלושה כלבים מסוכנים מסוג אמסטף ופיטבול פונו אמש ממשתלה בלב רמת השרון על ידי פקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות בשיתוף עם משטרת ישראל ורשות הטבע והגנים. התפיסה התאפשרה הודות למידע מודיעיני שהגיע למשרד על חשד לביצוע עבירות במקום.

במהלך הבדיקה שבוצעה לכלבים, התגלה כי אינם מחוסנים נגד מחלת הכלבת, אינם מסורסים והם לא נושאים עליהם שבב אלקטרוני, כמתחייב בחוק להסדרת הפיקוח על כלבים. כלבים המשתייכים לשמונת הגזעים המוגדרים בחוק כמסוכנים, חייבים להיות מעוקרים או מסורסים, בכדי למנוע את המשך ההתרבות שלהם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ואם לא די בכך, פקחי משרד החקלאות מצאו במשתלה גם בית גידול לארנבים ולבעלי כנף, ביניהם כ-30 תוכים ותרנגולות ו-15 ארנבים, כולם נועדו למכירה. אף לא אחד מהעופות נמצא מחוסן נגד מחלת הניוקסל, כמתחייב בחוק, ובהתאם לתוכניות חיסון מסודרות שקובעים ומפרסמים השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות.

לאחר סיום הבדיקות הועברו הכלבים להסגר על ידי הווטרינר העירוני, החשודים נחקרו ונפתחו נגדם תיקים משפטיים.

יש להזכיר כי מחלת הכלבת הינה מחלה סופנית, חשוכת מרפא. מרגע הופעת סימנים קליניים ראשונים בבני אדם או בבעלי חיים, אין אפשרות להציל את החולה, והמוות הינו ודאי ומוחלט. כל 10 דקות מת בן אדם בעולם ממחלת הכלבת. מחצית מהנפטרים הם ילדים מתחת לגיל 15. לפחות 55,000 בני אדם מתים בכל שנה מהמחלה, בעיקר כתוצאה מחשיפה לכלבים נגועים.