הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הדר ביתר: אתון נדקרה בצווארה בגלל ריב בין שכנים


האתון חולצה על ידי אנשי משרד החקלאות במצב קשה, כשהיא סובלת מחתך עמוק לאורך צווארה, בנוסף להזנחה שככל הנראה סבלה ממנה זמן ממושך. האתון שנמצאת בהריון הועברה לשיקום במתקן מוגן של משרד החקלאות שבסיומו תעבור למשפחה מאמצת

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-05-2013




ריב בין שכנים הסתיים בהתעללות בבעל-חיים חסר ישע: משרד החקלאות פינה הבוקר ביישוב הדר ביתר (סמוך לביתר עילית) אתון שנדקרה בצווארה במהלך הריב. האתון פונתה במצב קשה, כשהיא סובלת מחתך עמוק לאורך צווארה. התלונה התקבלה באמצעות הווטרינר הרשותי של מועצה מקומית ביתר עילית, שהעניק סיוע ראשוני לאתון, עד להגעת אנשי משרד החקלאות למקום.

רופאת הסוסים של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ופקחי יחידת האכיפה והחקירות הראשית של המשרד (פיצו"ח) שהגיעו למקום יחד עם כוחות משטרה, מצאו את האתון כשהיא במצב של התייבשות ואפיסת כוחות. ניכר כי היא סבלה מכאבים עזים, ועל גופה התגלו פצעי לחץ מרביצה ממושכת. האתון שלא היתה מסוגלת לקום על רגליה בכוחות עצמה, הורמה על ידי אנשי השירותים הווטרינריים ופונתה למתקן מוגן של משרד החקלאות להמשך טיפול. במתקן המוגן התגלה כי האתון נמצאת בהריון, ובמקביל לטיפול הפיזי, היא מקבלת טיפול תומך מיוחד לשמירה על העובר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

"האתון הייתה במצב קשה מאוד, ועצוב לראות שמדובר במעשה מכוון של ממש'' אומרת ד"ר צביה מילדנברג, רופאת הסוסים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות. ''פצע הדקירה היה מלא מוגלה ורימות, והכאב העז מהפציעה ניכר בכך שהאתון סירבה לשאת משקל כלשהוא. לאתון מצפה שיקום ארוך במתקן המוגן, שבסיומו תועבר למשפחה מאמצת".

משרד החקלאות הקים מתקן מוגן לבעלי חיים גדולים שעברו התעללות, שקולט בעלי חיים גדולים כדוגמת סוסים וחמורים, שאין מקום אחר שיכול לטפל בהם. במתקן מקבלים בעלי החיים טיפול ראשוני, וכן שיקום פיזי ונפשי לצלקות שנגרמו להם כתוצאה מהתעללות שעברו. הטיפול כולו נעשה במימון משרד החקלאות.


צילום: ד''ר צביה מילדנברג - משרד החקלאות