הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ביו-בי משדה אליהו מרחיבה את פעילותה להודו


פעילות החברה הישראלית, שנחשבת לבין המובילות בעולם בתחום ההדברה הביולוגית המשולבת, תתמקד בשלב הראשון במדינת מהרשטרה, ובקרנטקה השכנה לה, בהן ישנם ריכוזים גדולים של חממות וחקלאות מתקדמת למטרות ייצוא. טכנולוגית ההדברה המשולבת בה מתמחה החברה, מהווה פתרון יעיל וכלכלי להתמודדות עם מזיקים, תוך צמצום הסיכונים הכרוכים בהדברה כימית

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-05-2013



צילום: Bio-Bee - שדה אליהו

חברת ביו-בי מקיבוץ שדה אליהו, שנחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בתחום ההדברה הביולוגית המשולבת, מדווחת על תחילת פעילותה בהודו.  פעילות החברה תתמקד בשלב הראשון במדינת מהרשטרה, ובקרנטקה השכנה לה, בהן ישנם ריכוזים של חממות וחקלאות מתקדמת למטרות ייצוא. צוות של אגרונומים מקומיים שעברו הכשרה אינטנסיבית בישראל, ילוו את החקלאים באזור ויסייעו בהטמעת הטכנולוגיה. אנשי מקצוע מטעם החברה בישראל, ילוו אף הם את התהליך ויספקו שירותי הדרכה, ייעוץ ובקרה.

ההדברה הביולוגית המשולבת מהווה פתרון יעיל וכלכלי להתמודדות עם מזיקים בחקלאות, תוך צמצום הסיכונים הכרוכים בהדברה כימית, כגון חלחול חומרים כימיים לסביבה, שאריות של חומרי הדברה בתוצרת החקלאית והתפתחות עמידות לחומרי הדברה בקרב מזיקים.

התוצאה הרצויה היא השגת איזון בשטחי הגידול, בין אוכלוסיית המזיקים לאוכלוסיית האויבים הטבעיים שלהם. במצב מאוזן, מספר הריסוסים הנדרש יורד למינימום, וניתן לקטוף את התוצרת החקלאית בעיתוי מיטבי, ללא חשש משאריות של חומרים כימיים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

שחר כרמי, מנהל השיווק של Bio-Bee: "ההחלטה על תחילת הפעילות בהודו מתבססת, בחלקה הגדול, על הפתיחות והנכונות של החקלאות במדינה לאמץ את הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים ביותר ועל המודעות הגוברת ליתרונותיה הרבים של ההדברה הביולוגית הן בהשבחת הגידולים עצמם והן בהפחתת הסיכון לכוח האדם העוסק בחקלאות ולסביבה."

היקף החקלאות בהודו הוא אדיר. החקלאות מהווה כיום כ-15% מהתל"ג בהודו, ומספקת פרנסה לכ-50% מהתושבים. רוב התוצרת החקלאית בהודו מיועדת לשוק המקומי, אך בשנים האחרונות נעשים מאמצים רבים לעודד את הייצוא החקלאי. הייצוא ליעדים כגון מערב אירופה, צפון אמריקה ויפן מחייב עמידה בסטנדרטים מחמירים ביותר בכל הנוגע להימצאות שאריות של חומרים כימיים. כמו כן יבואנים רבים דורשים כיום מהחקלאים לעבוד לפי נהלי הגלובאל גאפ, הדורש שימוש בהדברה משולבת.

כרמי מציין כי ל- Bio-Bee ניסיון עתיר שנים בגידולים חקלאיים שאפשר למצוא בהודו, כגון פלפל, עגבניה, מלפפון, ענבים, הדרים, תות שדה ופרחי קטיף: "בישראל נעשה כיום שימוש בהדברה ביולוגית ב- 90% משטחי הפלפל ו-80% משטחי תות השדה. הצלחת הפתרונות שלנו מוכחת גם בגידולים נוספים, ביניהם עגבניות, מלפפונים, חצילים, פרחי קטיף, ענבים, הדרים ועוד. אנחנו מאמינים שההדברה הביולוגית המשולבת היא הפתרון הטוב ביותר לאורך זמן. היא תורמת לאיכות היבול, מגינה על איכות הסביבה, ושומרת על בריאותם של המגדלים והצרכנים כאחד".